گوگل

گوگل پیکسل 5a چهارم شهریور ماه رونمایی می‌شود؟

چند روز پیش، گوگل رسما جزییاتی جدید از گوشی پرچمدار پیکسل 6 خود را منتشر کرد و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت در حال آماده‌سازی مقدمات رونمایی از محصولی جدید به نام پیکسل 5a است.

پیشتر در بسیاری از منابع خبری، از عنوان پیکسل 4a 5G برای این اسمارت‌فون جدید استفاده می‌شد اما شواهد نشان می‌دهد که این گوشی جدید با نام پیکسل 5a وارد بازار خواهد شد. محصولی که اخیرا اطلاعات تازه‌ای از آن در فضای وب منتشر شده است.

بر اساس گزارش جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات گوشی‌های هوشمند، پیکسل 5a از لحاظ طراحی دوربین، شبیه به پیکسل 5 طراحی شده و علاوه بر حفظ ورودی هدفون، از استاندارد IP67 برخوردار خواهد بود که از مقاومت نسبی بدنه دستگاه در برابر آب و گردوغبار حکایت دارد.

همچنین برای پیکسل 5a، پردازنده اسنپدراگون 765 5G پیش‌بینی شده که در کنار خود یک رم 6 گیگابایتی را خواهد دید. انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه نیز از طریق یک باتری 4650 میلی‌آمپری تامین می‌شود اما به گفته پراسر، خبری از فناوری شارژ وایرلس در این گوشی نیست.

ابعاد نمایشگر پیکسل 5a نیز برابر با 6.4 اینچ عنوان شده است. بر اساس گزارش این افشاگر، گوشی جدید گوگل در تاریخ 26 آگوست (4 شهریور) و با قیمت 450 دلار وارد بازار خواهد شد. گوگل در ماه آوریل اعلام کرد که پیکسل 5a به فناوری 5G مجهز خواهد بود و فعلا مشخص نیست که آیا نسخه غیر5G این گوشی نیز به بازار عرضه خواهد شد یا خیر.

به هر روی، نسل قبلی این گوشی یعنی پیکسل 4a در ماه سپتامبر 2020 معرفی شد و اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت رونمایی از عضو جدید این خانواده را چند هفته زودتر از ورود به ماه سپتامبر، تعیین کرده است.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا