تکنولوژی

تسلا به کارمند سابق خود یک میلیون دلار پرداخت کرد

شرکت تسلا به یکی از کارمندان سابق خود در این شرکت که هدف رفتارهای نژادپرستانه قرار گرفته بود، یک میلیون دلار پرداخت کرد.

بلومبرگ با انتشار گزارشی نوشت که ملوین بری (Melvin Berry) که یک شخص سیاهپوست بود در سال 2015 کار خود را در کارخانه آلامدا شرکت تسلا آغاز کرد. او گفت که یکی از ناظران بخش مربوطه، از الفاظ نژادپرستانه علیه وی استفاده و او را وادار می‌کرد تا علاوه بر انجام کارهای فیزیکی بیشتر، چندین ساعت بیشتر در محل کار حاضر باشد.

با این حال، تسلا این اتهامات را رد کرده است. به گزارش بلومبرگ، الین راشینگ، قاضی دادگاه در تاریخ 12 مه، طی حکمی‌اعلام کرد که تسلا مسئول آزار و اذیت بری است. این فاضی توضیح داد: پرونده کاملا واضع است که یکی از ناظران شرکت تسلا، کلمات توهین‌آمیز و نژادپرستانه را علیه زیردستان خود استفاده کرده است.

تسلا در واکنش به این تصمیم، اعلام کرد که هیچ شواهد مکتوبی مبنی بر اینکه این کارمند سیاهپوست سابق شکایتی را علیه ناظر خود ثبت کرده، وجود ندارد. همچنین این شرکت مدعی شد که او داوطلبانه شرکت را ترک کرد.

به هر صورت، تسلا در نهایت با پرداخت یک میلیون دلار غرامت به این شهروند سیاهپوست موافقت کرد و به همین دلیل، این پرونده بیش از این ادامه‌دار نشد. اما بری تنها کسی نیست که آزارهای نژادپرستانه را در کارخانه فرمونت تسلا تجربه کرده است.

در سال 2017 نیز یکی دیگر از کارمندان بخش مونتاژ تسلا اعلام کرد که این شرکت واکنشی را در قبال شکایت مکتوب وی از همکاران و ناظران بخش که از الفاظی نژادپرستانه علیه وی استفاده می‌کردند، نشان نداد. تسلا نیز در آن زمان، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پرونده این کارگر، مملو از اطلاعات غلط است.

 

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا