خودرو

آتش‌سوزی خودروی جدید تسلا مدل اس Plaid

اس plaid جدیدترین خودروی تسلا محسوب می‌شود

به گزارش مرکز پلیس ایالت پنوسیلوانیا، یک خودروی تسلا مدل اس Plaid  در شهر‌هارفورد این ایاات دچار آتش‌سوزی شد.

در این حادثه، راننده خودرو برای مدتی درون خودرو محبوس ماند که در نهایت توانست خود را از کابین خودرو خارج کند. وکیل مالک این خودرو اعلام کرد که این خودرو ناگهان دچار آتش‌سوزی شد که البته پس از چند دقیقه و با حضور آتش‌نشانان، آحریق اطفاء شد.

گفته می‌شود که این آتش‌نشانان در خصوص نحوه خاموش کردن خودروهایی که به باتری‌های الکتریکی مجهز شده‌اند، آموزش دیده بودند. خوشبختانه در این اتفاق، هیچ آسیبی به راننده وارد نشد. در حال حاضر، تسلا مدل اس Plaid، پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین خودروی الکتریکی تسلا به شمار می‌رود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جریان رویدادی در ماه گذشته رسما از آغاز عرضه اولین دستگاه‌های تولیدشده از این خودرو به مشتریان خبر داده بود. خودرویی که با قیمت 130 هزار دلار به خریداران واگذار شد. به گفته بن میسلاس، از وکلای شرکت تسلا، خودرویی که اخیرا دچار آتش‌سوزی شد، جزو یکی از 250 دستگاه مدل اس Plaid بوده که اخیرا به مشتریان تحویل داده شد.

مارک گراگوس، وکیل مالک این خودرو نیز اعلام کرد که این اتفاق بسیار ترسناک و نشان‌دهنده یک مشکل بزرگ است و از شرکت تسلا خواسته شد تا زمانی که بررسی دقیقی در خصوص علت این آتش‌سوزی و رفع آن صورت نگرفته، عرضه این مدل‌ها را متوقف کند.

آتش‌سوزی خودروهای تسلا تازگی ندارد و در طی سال‌های اخیر، چندین بار شاهد بروز چنین اتفاقاتی برای مدل‌های مختلف خودروی الکتریکی تسلا بوده‌ایم. این روزها با توجه به عرضه خودروهای الکتریکی از سوی شرکت‌های مختلف، نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر برای جلوگیری از بروز حوادثی مشابه به شدت احساس می‌شود.

 تسلا مدل اس Plaid

با این حال، تسلا ادعا می‌کند که خودروهای این شرکت، امن‌ترین خودروی الکتریکی در جهان به شمار می‌رود و در طی گزارش‌های سالیانه خود اعلام می‌کند که میزان آتش‌سوزی خودروهای این شرکت کمتر از تعداد آتش‌سوزی‌های خودروهای بنزینی است.

 تسلا مدل اس Plaid

البته تسلا در طی سال‌های اخیر، تغییرات زیادی را در خودروهای الکتریکی خود از جمله مدل اس اعمال کرده تا بتواند ریسک آتش‌سوزی را به حداقل برساند. به هر حال، اتفاقاتی این چنینی برای خودروهای الکتریکی که به تدریج در حال تبدیل شدن به گزینه اول خریداران خودرو هستند، می‌تواند باری دیگر توجه افکار عمومی‌و رسانه را به خود جلب کند و شرکت‌ها را به توجه جدی‌تر به امنیت سرنشینان این خودروها وادار کند.

 تسلا مدل اس Plaid

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا