تکنولوژی

همه چیز درباره « گرین روم» شبکه اجتماعی صوتی اسپاتیفای

گرین روم |  Greenroom یا اتاق سبز شبکه اجتماعی مشابه کلاب‌هاوس است که توسط شرکت اسپاتیفای راه‌اندازی شده است.

گرین روم همانند کلاب هاوس یک اپلیکیشن ( اندروید و یا آی او اس ) است که روی گوشی کاربران نصب می‌شود. اگر اکانت اسپاتیفای داشته باشید برای ثبت نام در گیرین روم از همان طریق یوزر پسورد اسپاتیفای وارد این شبکه می‌شوید. برای ثبت نام در گرین روم نیازی به اکانت اسپاتیفای نیست و میتوان با دانلود اپلیکیشن به طور رایگان و بدون نیاز به دعوتنامه در آن ثبت نام کرد و نیازی به داشتن اکانت پریمیوم اسپاتیفای برای استفاده ازآن نیست.

گیرین روم برای تمام کاربران کشورهایی که اسپاتیفای در آنجا فعال است قادر به استفاده است. در ابتدای ثبت نام از کاربران خواسته می‌شود که علاقه‌مندی‌های خود را انتخاب کنند و سپس همانند کلاب هاوس روم های مرتبط را به کاربر نشان میدهد.

یک مزیت خوب گرین روم / اتاق سبز نسبت به کلاب هاوس داشتن یک چت روم در کنار اتاق صوتی است که باعث می‌شود کاربران بتوانند در آن هم با هم ارتباط برقرار کنند. چت فعلا برای نسخه آی او  اس گرین روم باز است.

با توجه به اینکه اسپاتیفای پشت این شبکه اجتماعی است انتظار از رشد این شبکه اجتماعی صوتی هم بالاست. اسپاتیفای یک شرکت تکنولوژی مشهور پخش موسیقی و رقیب اپل موزیک است.

با توجه به تازگی این شبکه در ایران فعلا گرین روم بدون اختلال در دسترس است اما بعید نیست به زودی اختلالاتی که نصیب کلاب هاوس شد به این شبکه هم امتداد پیدا کند.

جم |  Gem یا جمز در گرین روم چیست ؟

جم  در گیرین روم به معنی لایک در شبکه‌های اجتماعی دیگر است و شما با دوبار زدن روی عکس پروفایل هر شخص در یک اتاق می‌توانید به اصطلاح به او جم ( لایک ) بدهید. در گرین روم جم به معنای تشویق یک فرد سخنران می‌تواند باشد.

تعداد جم دریافت شده هر شخص کنار عکس پروفایل او نشان داده می‌شود که نشانه‌ای از محبوبیت او میتواند باشد. نمی‌توانید به اشخاصی که سخنران نیستند جم بدهید و در واقع این نوعی مشوق برای حضور افراد به عنوان سخنران است.

به این ترتیب عملا محبوبیت افراد لزوما از طریق فالوئرهای او تعیین نمیشود و Gem نیز نشان میدهد یک شخص چقدر مورد علاقه دیگران بوده است.

اگر به کسی جمز دهید از تعداد جم‌هایی که دریافت کرده‌اید کم نمی‌شود و نمی‌توان آن را حذف کرد.

تعداد جم‌های هر شخص فقط متعلق به یک روم و در لحظه هست و در صورت ورود به هر اتاق صفر می‌شود ولی همه جم‌های دریافت شده هر شخص در پروفایل او قابل مشاهده است.

به این ترتیب هر وقت وارد یک اتاق می‌شوید تعداد جم‌های شما از صفر شروع می‌شود و حتی اگر از یک اتاق خارج و بعد دوباره داخل شوید جم‌های شما از صفر شروع می‌شود. بنابراین تعداد جم‌ها متعلق به هر اتاق در هربار ورود است.

مرتبط: کلاب هاوس Clubhouse چیست و چطور می‌توان دعوتنامه گرفت؟

چه محتوایی در گرین روم ممنوع است

بر اساس اعلام این شبکه اجتماعی این نوع محتواها نباید در اتاقهای گیرین روم مورد بحث قرار گیرد:

  • نفرت پراکنی
  • مطالبی درباره آسیب به خود
  • تعرض به دیگران
  • محتوای غیراخلاقی
  • محتوایی که خلاف مقررات گرین روم باشد.

اگر محتوایی با این نوع مطالب گزارش شود آن محتوا توسط گرین روم / اتاق سبز حذف می‌شود و در صورت تکرار اکانت فرد تعلیق خواهد شد.

چگونه میتوان یک فرد را در گرین روم گزارش کرد؟

همانند سایر شبکه های اجتماعی در این پلتفرم هم میتواند یک شخص را به دلیل محتوا یا صحبت نامناسبش مورد گزارش قرار داد. برای گزارش کردن یک فرد میتوانید پروفایل یک نفر را ریپورت کنید یا یک اتاق را ریپورت کنید.

گرین روم از کجا دانلود کنم؟

گرین روم فعلا برای دو پلتفرم آی او اس و اندروید در دسترس است. برای دانلود Greenroom می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود گرین روم برای آی او اس / آیفون 

دانلودگرین روم برای اندروید 

 

چند نکته درباره گرین روم

  • اگر اتاقی را باز کنید و نبندید آن اتاق همیشه باز می‌ماند.
  • نام کاربری را فقط یک بار می‌توانید در گرین روم عوض کنید و بعد از آن باید به خود اسپاتیفای ایمیل بزنید.
  • نام هر اتاق را می‌توانید بعد از ایجاد آن تغییر دهید.
  • مادریتور در گرین روم فقط یک نفر است و اگر یک مادریتور شخص دیگری را مادریتور کند خود از مادریت کردن اتاق خارج می‌شود.
  • با تکان دادن گوشی می‌توانید به توسعه دهندگان و مدیران گرین روم فیدبک دهید.
  • نمی‌توانید همزمان با کلاب‌هاوس در گرین روم اتاق داشته باشید.
  • در حال حاضر محدودیت هر اتاق برای حضور تعداد کاربران 1000 نفر است. در کلاب هاوس این تعداد 8هزارنفر است.
  • مادریتور نمی‌تواند کسی را ساکت یا به اصطلاح میوت کند اما می‌تواند سخنران را به شنوندگان انتقال دهد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا