ایرانتکنولوژی

استارلینک مجوز ارایه خدمات ماهواره‌ای روی بریتانیا را گرفت

شرکت استارلینک که خدمات اینترنت ماهواره‌ای اش این روزها بحث روز است مجوز راه‌اندازی این شبکه اینترنتی در بریتانیا را دریافت کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرده بود که به دنبال مذاکره با رگولاتورهای کشورهای مختلف برای راه‌آندازی اینترنت ماهواره‌ای است.

استارلینک برای پوشش دادن فضای بریتانیا قرار است در جزیره مان یک ایستگاه زمینی راه‌اندازی کند.

راه‌اندازی این ایستگاه اینترنت پرسرعت را برای روستاییان شمال بریتانیا فراهم میکند جایی که هم اکنون دسترسی به اینترنت پرسرعت روی فیبر یا 5G فراهم نشده است. استارلینک قبلا نیز سه ایستگاه زمینی در بریتانیا ایجاد کرده بود و به جز این شبکه ماهواره‌ای خود در سراسر بریتانیا را هم تکمیل کرده است.

مرتبط: تحریم‌ها بزرگترین مانع اتصال ایرانیان به اینترنت ماهواره‌ای

رقیب استارلینک در این مناطق سرویسهای اینترنتی پرسرعت بریتانیایی دیگر و همچنین شرکت دولتی OneWeb است که در زمینه ارایه اینترنت ماهواره‌ای از شبکه ماهواره‌ای مدارهای پایینی زمین فعالیت میکند.

استارلینک عمدتا در بخش توسعه خود به دنبال عرضه خدمات ماهواره ای اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی در سراسر جهان است .

استارلینک سرویس تست محدودی برای اینترنت ماهواره ای خود را به قیمت 89 پوند ( 123 دلار ) در ماه به اضافه 439 پوند ( 610 دلار ) برای خرید دیش و دیگر تجهیزات ارایه داده است. به گفته ایلان ماسک چند ماه پیش گفت  بیش از 500 هزار نفر برای اینترنت ماهواره‌ای ثبت نام کرده‌اند.

آفکام – نهاد رگولاتور بخش ارتباطات بریتانیا – هفته پیش اعلام کرد که قوانین خود را برای اعطای مجوز ارایه سرویسهای اینترنتی از طریق ماهواره‌های مدارهای پایینی به روز کرده است

مرتبط: دسترسی نیم میلیون کاربر به اینترنت استارلینک تا سال آینده

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا