اپل

یکه‌تازی آیپد اپل در بازار تبلت‌های جهان

سامسونگ و لنوو در رتبه‌های بعدی قرار دارند

چند روز قبل، تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان ارائه گزارش مالی این شرکت در سه ماهه دوم 2021 اعلام کرد که آیپدهای اپل موفق‌ترین سه ماهه خود را در یک دهه اخیر پشت سر گذاشتند.

حال مرکز تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش خود، جزییاتی را در خصوص میزان فروش تبلت در این بازه زمانی منتشر کرد که آمار و ارقام، ادعای مدیرعامل اپل مبنی بر برتری آیپد در این بازار را تایید می کنند.

طبق برآورد IDC، اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بالغ بر 12.9 میلیون دستگاه آیپد را به بازار عرضه کرد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن، سامسونگ است که عرضه 8 میلیون تبلت برای این شرکت عنوان شده است.

لنوو نیز که اخیرا کروم بوک ها و تبلت های مجهز به سیستم عامل کروم را عرضه کرده، توانست با عرضه 4.7 میلیون دستگاه تبلت، رده سوم را از آن خود کند. برای آمازون نیز فروش 4.3 میلیون دستگاه تبلت برآورد شده که بعد از لنوو، در چایگاه چهارم ایستاد.

در طی ماه های اخیر و به دنبال همه‌گیری کرونا، بسیاری از کسب‌وکارها به دوکاری روی آورده‌اند و همین موضوع، سبب افزایش فروش محسوس تبلت و پی‌سی در سراسر جهان شده است.

داده های این مرکز تحقیقاتی نشان می دهد که میزان عرضه کروم بوک در این بازه زمانی با رشدی 68.6 درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، به 12.3 میلیون دستگاه رسیده است.

در توضیح IDC در این باره آمده است: اگرچه این میزان فروش، رکورد جدیدی برای کروم بوک محسوب نمی شود، اما به نسبت شش ماه گذشته، رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

با این حال، این مرکز برای تبلت و کروم بوک در ماه های پیش رو، افت فروش را پیش‌بینی و دلیل این امر را بحران کمبود تراشه و کاهش تقاضا به علت بازگشت تدریجی دانش‌آموزان و دانشجویان به مدارس و دانشگاه ها عنوان کرد.

اپل نیز چندی پیش در این رابطه اعلام کرد که کمبود تراشه بر فروش آیپدهای این شرکت تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت و گوشی های آیفون نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا