آمازون

جریمه ۸۸۵ میلیون دلاری آمازون به دلیل نقض قانون حفاظت از داده‌ها

کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات کشور لوکزامبورگ، شرکت آمازون را به دلیل نقض مقررات عمومی‌حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا، ۸۸۵ میلیون دلار جریمه کرد.

تا پیش از این، بالاترین میزان جریمه به دلیل نقض مقررات عمومی‌حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا (GDPR) مربوط به گوگل بود که رقم ۵۰ میلیون دلار برای این شرکت تعیین شد. اما اکنون برای آمازون جریمه‌ای به مراتب سنگین‌تر و معادل ۸۵۵ میلیون دلار بریده شده است.

این جریمه از سوی کمیسسیون ملی حفاظت از داده‌های (CNPD) کشور لوکزامبورگ و به دلیل نقض مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا در حین پردازش اطلاعات شخصی کاربران تعیین شده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، این جریمه دو هفته پیش و پس از انجام تحقیقات کمیسیون مذکور در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی آمازون اعلام شد.

طبق گفته آمازون، کمیسسیون ملی حفاظت از داده‌ها در لوکزامبورگ در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که استفاده و پردازش اطلاعات شخصی کاربران این شرکت طبق مقررات عمومی حافظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا نبوده است.

این شرکت معتقد است که مستحق این جریمه نیست و در دادگاه تجدیدنظر از خود دفاع خواهد کرد. آمازون اعلام کرد که حفاظت از اطلاعات مشتریان و امنیت حریم شخصی آن‌ها جزو اولویت‌های اصلی این شرکت به شمار می‌رود و تاکنون هیچ نشت اطلاعات شخصی یا ارائه آن‌ها به شرکت‌های شخص ثالث اتفاق نیفتاده است.

وال استریت ژورنال در ماه ژوئن در گزارشی اعلام کرد که پیش‌نویس جریمه کمیسیون ملی حفاظت از داده‌ها در لوکزامبورگ، رقم ۴۲۵ میلیون دلار را نشان می‌داد اما با ورود دیگر نهادهای اتحادیه اروپا به این موضوع، این جریمه تقریبا دو برابر شد.

سال گذشته نیز کمسیسون اروپا اعلام کرد که نتایج تحقیقی دیگر در خصوص شرکت آمازون نشان می‌دهد که این شرکت از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغ محصولات خود در برخی مناطق استفاده می‌کند. سال گذشته نیز برخی از منتقدان نسبت به عملکرد کُند و جریمه‌های کمی‌که از سوی کمیسیون اروپا برای شرکت‌های متخلف در نظر می‌گیرد، اعتراض کردند.

اگرچه ۸۵۵ میلیون دلار برای آمازون رقم چندان بالایی نیست اما در مقایسه با ۵۷ میلیون دلاری که این نهاد برای گوگل در نظر گرفته بود، جریمه نسبتا چشمگیری به حساب می‌آید.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا