تکنولوژیعلمی

مجوز تست انسانی ایمپلنت‌های مغزی شرکت سینکرون صادر شد

شرکت سینکرون (Synchron) که در زمینه تولید ایمپلنت‌های مغزی فعالیت دارد، توانست چراغ سبز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای آزمایشات انسانی را دریافت کند.

سینکرون قصد دارد تا در اواخر امسال، عملکرد رابط مغز و رایانه (BCI) تولیدشده توسط متخصصان خود را که تحت عنوان استنترود (Stentrode) شناخته می‌شود، در بیمارستان Mount Sinai نیویورک روی شش بیمار مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

به گفته این شرکت، در آزمایش پیش رو، اثربخشی و بی‌خطر بودن ایمپنت مغزی استنترود در بیمارانی با فلج حاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. سینکرون اخیرا مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را زودتر از رقبای خود همانند شرکت نیورالینک ایلان ماسک دریافت کرده است.

پیش از آنکه این شرکت‌ها بتوانند رابط مغز و رایانه خود را به صورت تجاری به فروش برسانند، می‌بایست از اثربخشی و بی‌خطر بودن این ایمپلنت‌ها را اثبات کنند. یکی دیگر از آزمایش‌های کلینیکی استنترود در کشور استرالیا اتفاق افتاده و چهار بیمار این ایمپلنت را دریافت کرده‌اند.

طبق اطلاعات منتشر شده در ژورنال NeuroInterventional Surgery، دو نفر از این بیماران توانستند با کمک ذهن، یک رایانه را کنترل کنند و کارهایی از قبیل ارسال پیام‌های متنی، ایمیل، خدمات بانکی آنلاین و خرید آنلاین را انجام دهند.

به گفته سینکرون، قرار دادن رابط مغز و رایانه این شرکت در مغز افراد، حدود دو ساعت طول خواهد کشید. این قطعه از طریق یک رگ خونی در قسمت پایینی گردن وارد و به مغز هدایت می‌شود.

توماس آکسلی، مدیرعامل سینکرون اخیرا در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد که دستاورد متخصصان این شرکت بین سه تا پنچ سال آینده، در اختیار تمامی‌بیماران قرار خواهد گرفت.

تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای ایمپلنت مغزی «استنترود»

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا