تکنولوژی

قابلیت جدید واتس‌اپ در راه است؛ انتقال اطلاعات از آی او اس به اندروید

واتس‌اپ در حال کار روی قابلیتی است که ‌می‌تواند امکان انتقال تاریخچه چت‌ها از آی او اس به اندروید را برای کاربران فراهم کند.

این ویژگی جدید ‌می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و گلایه‌های کاربران نسبت به این اپلیکیشن پیام‌رسان را برطرف کند. در حال حاضر، واتس‌اپ جازه انتقال بک‌آپ پیام‌ها از آیفون به اندروید را ن‌می‌دهد و این امکان تنها در شرایطی میسر خواهد بود که هر دو دستگاه به یک سیستم عامل مجهز باشند.

اما به نظر گلایه‌های کاربران از این نقطه ضعف واتس‌اپ به گوش مدیران این شرکت رسیده و اخیرا تصاویری مبنی بر اضافه شدن امکان انتقال تاریخچه چت‌ها و بک‌آپ از دستگاه‌های آی او اس به دستگاه‌های اندروید در فضای وب منتشر شده است.

در این تصاویر که توسط وب‌سایت WABetaInfo منتشر شده، گزینه‌ای تحت عنوان Move Chats to Android در نسخه آی او اس اپلیکیشن واتس‌اپ مشاهده ‌می‌شود. همچنین از کاربر خواسته ‌می‌شود تا در زمان انتقال اطلاعات واتس‌اپ از آی او اس به اندروید، گوشی آیفون در حالت آنلاک باشد.

اگرچه تما‌می‌شواهد از انتقال اطلاعات از آی او اس به اندروید حکایت دارند، اما این وب‌سایت مدعی شد که امکان جابجایی اطلاعات از اندروید به آی او اس نیز با این قابلیت جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

ابزار جدید انتقال اطلاعات واتس‌اپ احتمالا بخشی از اپلیکیشن جدید آی او اس Switch to Android گوگل خواهد بود که در حال طراحی است. درواقع، چیزی شبیه به اپلیکیشن Move to iOS که اپل برای انتقال اطلاعات کاربران اندروید به آی او اس در اختیارشان قرار ‌می‌دهد.

تلاش‌های واتس‌اپ برای اضافه کردن قابلیت‌های جدید به پیام‌رسان خود، در طی ماه اخیر شدت بیشتری یافته است. این شرکت به تازگی عرضه آزمایشی قابلیتی جدید را آغاز کرده که امکان استفاده همزمان از واتس‌اپ در چند دستگاه و بدون اتکا به گوشی را فراهم ‌می‌کند.

ناگفته نماند که در بخش دیگری از گزارش WABetaInfo آمده که واتس‌اپ علاوه بر قابلیت فوق، در حال کار روی ابزاری جدید به منظور انتقال اطلاعات میان دو شماره تماس متفاوت است. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت‌ها اعلام نشده است.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا