مایکروسافت

رشد ۴۷ درصدی سود مایکروسافت در سه ماهه دوم ۲۰۲۱

تازه‌ترین گزارش عملکرد مالی مایکروسافت منتشر و اعلام شد که میزان سود این شرکت در سه ماهه اخیر، با رشدی ۴۷ درصدی همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، ردموندی‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، درآمدی معادل ۴۶.۲ میلیارد دلار را به دست آوردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، از افزایشی ۲۱ درصدی حکایت دارد. مایکروسافت این نمایش موفق خود را مدیون کسب‌وکار رایانش ابری و مجمموعه اپلیکیشن‌های کاربردی خود است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که سود مایکروسافت در سه ماهه گذشته، برابر با ۱۶.۵میلیارد دلار بوده و از افزایشی ۴۷ درصدی خبر می‌دهد که حتی فراتر از انتظارات تحلیلگران وال استریت بوده است. این شرکت همچنین رکورد میزان سود خود در یک بازه زمانی سه ماهه را که برابر با ۴۴ درصد و در سه ماهه نخست امسال بود، شکست.

مایکروسافت در طی چند سال اخیر، همواره رشد درآمدی محسوسی را تجربه کرده که عامل دخیل در این تحقق این امر همواره ثابت بوده است و آن چیزی نیست جز کسب‌وکار Intelligent Cloud. طبق گزارش اخیر، این کسب‌وکار در طی یک سال اخیر، رشدی ۳۰ درصدی را تجربه کرده است و همچنان راه برای پیشرفت و توسعه بیشتر پیش روی آن باز است.

همچنین درآمد حاصل از فعالیت سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی همچون آفیس، لینکدین و دیگر برنامه‌های مرتبط با کسب‌وکار با افزایشی ۲۵ درصدی همراه بوده است. حتی بخش مربوط به ویندوز و ایکس باکس نیز رشدی ۹ درصدی را ثبت کردند.

با توجه به عملکرد مایکروسافت در طی ماه‌های اخیر، ثبت چنین درآمد و سودی برای ردموندی‌ها چندان هم دور از ذهن نبود. این شرکت در دوران همه‌گیری، عملکردی کم‌نظیر را بر جای گذاشت و اکنون به نظر می‌رسد که این روال همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا