گوگل

درآمد آلفابت در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ رکورد زد

شرکت مادر کوگل با ۶۱.۹ میلیارد دلار درآمد، رکورد شکنی کرد

آلفابت، شرکت مادر گوگل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی توانست با ثبت درآمد ۶۱.۹ میلیارد دلار، رکوردشکنی کند.

بر اساس جدیدترین گزارش مالی آلفابت، این شرکت نیز به مانند دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، در دوران همه‌گیری کرونا توانست روندی روبه‌رشد خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نیز ادامه دهد و سودی معادل ۱۸.۵ میلیارد دلار را ثبت کند.

با نگاهی به آمار و ارقام عملکرد بخش‌های مختلف این شرکت، می‌توان گفت که درآمد اغلب کسب‌وکارهای آلفابت به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، تقریبا دو برابر شده است. با استناد به این گزارش، سرویس جست‌وجوی گوگل سهم قابل‌توجهی را در این رکوردشکنی برای آلفابت ایفا کرد به طوری که توانست درآمدی ۳۵.۸ میلیارد دلاری را به ارمغان آورد.

این در حالی است که درآمد گوگل سرچ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۴ میلیارد دلار عنوان شد. همچنین درآمد حاصل از تبلیغات در یوتیوب نیز با رشد چشمگیری همراه بود و از ۳.۸ میلیارد دلار سال گذشته به ۷ میلیارد دلار رسید.

این رقم حتی یک میلیارد دلار از عملکرد این کسب‌وکار در سه ماهه نخست امسال بیشتر است. کسب‌وکار یوتیوب Shorts نیز سه ماهه موفقی را پشت سر گذاشت و میزان بازدید روزانه جهانی آن به ۱۵ میلیارد بازدید رسید که این عدد در سه ماهه نخست امسال، حدود ۶.۵ میلیارد بازدید عنوان شد.

میزان درآمد حاصل از کسب‌وکار گوگل کلود نیز از ۴ میلیارد دلار در فصل نخست ۲۰۲۱ به ۴.۶ میلیارد دلار رسید. اما همچنان این بخش به سوددهی نرسیده و طبق این گزارش، ضرری ۵۹۱ میلیون دلاری را در سه ماهه اخیر به آلفابت تحمیل کرد.

اگرچه گوگل اطلاعات مربوط به درآمد بخش سخت‌افزار خود را ارائه نمی‌دهد، اما در گزارش اخیر این شرکت، بخشی به نام Google Other وجود دارد که شامل سایر محصولات و خدمات این شرکت می‌شود که درآمد آن از ۵.۱ میلیارد دلار در مدت زمان مشابه سال گذشته به ۶.۶ میلیارد دلار رسیده است.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا