گوگل

انتشار اطلاعاتی تازه از گوگل پیکسل ۶

گوگل این روزها در تدارک رونمایی و عرضه نسل جدید گوشی‌های خود به نام پیکسل ۶ است. محصولی که به لطف شایعات و تصاویری منتسب به آن در فضای وب منتشر شده، تا حدودی با طراحی ظاهری آن آشنا شده‌ایم.

اما اخیرا جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات گوشی هوشمند، جزییات تازه‌ای را از اندازه نمایشگر، دوربین‌ها و برندینگ دو مدل این گوشی که قرار است به زودی معرفی شوند، منتشر کرده است. طبق گفته پراسر، پیکسل ۶ با نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد و دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض عرضه خواهد شد.

در قسمت جلویی هم از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای طرفداران عکس‌های سلفی استفاده شده است. یک باتری ۴۶۱۴ میلی‌آمپری نیز انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه را به رگ‌های این اسمارت‌فون تزریق می‌کند.

همچنین برای پیکسل ۶ حافظه رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی پیش‌بینی شده است. برادر بزرگ‌تر اما که قرار است با نام پیکسل ۶ پرو معرفی شود، به نمایشگر ۶.۷ اینچی P-OLED که پیشتر در گوشی پیکسل ۲ ایکس ال استفاده شد، مجهز خواهد بود.

همچنین در خبرها آمده که در پیکسل ۶ پرو از دوربین سه گانه مجهز به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و ۱۲مگاپیکسلی فوق عریض استفاده خواهد شد. در قسمت جلویی و برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد.

ظرفیت باتری در مدل پیکسل ۶ پرو برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر عنوان شده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸.۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی اشاره کرد که اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار خواهد بود که گوگل از حافظه ۵۱۲ گیگابایتی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

در خصوص قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز باید گفت که طبق آخرین شنیده‌ها، پیسکل ۶ تا پنج سال قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوگل خواهد بود. این در حالی است که تاکنون این مدت زمان برابر با سه سال بود.

همچنین در خبرها آمده که گوگل احتمالا قید پردازنده‌های شرکت کوالکام را خواهد زد و جای آن، از پردازنده‌های اختصاصی خود که با اسم رمز Whitechapel شناخته می‌شود، برای نسل جدید گوشی‌های پیکسل استفاده خواهد کرد.

هنوز زمان دقیقی از سوی گوگل برای معرفی از این اعضای جدید خانواده پیکسل اعلام نشده، اما احتمالا در اواخر سپتامبر و یا شاید هم ماه اکتبر شاهد رونمایی از مدل‌های جدید پیکسل ۶ باشیم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا