تکنولوژی

حضور ربات بسکتبالیت در المپیک توکیو + ویدیو

اگرچه شکست تیم بسکتبال آمریکا در برابر فرانسه، شگفتی بزرگی را در المپیک 2020 توکیو رقم زد، اما نکته جالب دیگر این مسابقه، حضور ربات بسکتبالیست ژاپنی در بین نیمه این بازی بود.

رباتی که با موفقیت، پرتاب‌های خود را وارد سبد کرد و توانست باری دیگر قدرت مهندسان ژاپنی در عرصه رباتیک را به رخ بکشد. این ربات انسان‌نما، علاوه بر یک پرتاب سه امتیازی، یک پرتاب از وسط زمین را نیز امتحان کرد، که هر دو وارد حلقه شدند.

اگرچه مهارت این ربات در پرتاب توپ مثال‌زدنی بود اما تنها ایرادی که به آن وارد شد، سرعت عمل پایین و حرکت کُند آن بود؛ به طوری که حدود 10 ثانیه طول کشید تا خود را برای پرتاب دوم از وسط زمین آماده کند.

به نظر می‌رسد که این ربات همان ربات CUE باشد که در سال 2018 توسط مهندسان شرکت تویوتا تولید شد. مدل سوم این ربات تحت عنوان CUE3 معرفی شد که توانست در سال 2019، رکورد گینس را در زمینه پرتاب متوالی توپ بسکتبال به سبد را به نام خود ثبت کند.

اگرچه در این فرآیند، از کمک انسان نیز بهره گرفته شد، اما CUE3 توانست در مدت زمان 6 ساعت و  53 دقیقه، 2020 پرتاب آزاد را به سمت حلقه انجام دهد. هنوز مشخص نیست که آیا رباتی که در بین نیمه بازی فرانسه و امریکا وارد زمین شد، همان ربات CUE3 است یا شاهد عملکرد نسل چهارم این ربات به نام CUE4 بودیم.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا