آمازونتکنولوژیگوگلمتا

در سال ۲۰۲۰ چقدر برای تامین امنیت مدیران فناوری هزینه شد؟

حفاظت از جان و تامین امنیت شخصیت‌های مهم، اتفاق تازه‌ای نیست و همه ساله بسیاری از شرکت‌ها و موسسات، مبالغ هنگفتی را در این زمینه خرج می‌کنند. در واقع، هرچه یک شرکت بزرگ‌تر و البته خبرساز‌تر باشد، به همان میزان هزینه‌ها برای تامین امنیت مدیر یا مدیران آن افزایش می‌یابد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز جزو چهره‌های سرشناس عصر حاضر است که هدایت پلتفرم فیسبوک را برعهده دارد. حال طبق گزارشی که توسط وب‌سایت Protocol منتشر شد، در سال گذشته میلادی، مبلغ 23.44 میلیون دلار برای تامین امنیت حفاظت از وی هزینه شده که این عدد در مقایسه با سال 2013، رشد تقریبی 3 میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

البته نباید فراموش کرد که در سال گذشته، سایه سنگین همه‌گیری کرونا بر جهان، ارتباطات انسانی و سفرها را به طور محسوسی کاهش داد. اما لزوم حضور مدیران فناوری در منزل در ایام کرونا، باعث شد تا تدابیر و هزینه‌های ویژه‌‍‌ای به منظور حفاظت از جان آن‌ها اتخاذ شود. برای نمونه شرکت اوبر در سال 2020، حدود 120 هزار دلار برای تامین امنیت منزل دارا خسروشاهی مدیرعامل خود اختصاص داد و یک کارشناس امنیتی را نیز به منظور زیرنظر گرفتن منزل وی به کار گرفت.

با این حال، فیسبوک علاوه بر زاکربرگ، برای تامین امنیت شریل سندبرگ، مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک نیز حدود 7.65 میلیون دلار هزینه کرد که در مقایسه با سال 2019، رشدی 4.37 درصدی داشت.

در این گزارش آمده که گوگل برای حفاظت از جان و تامین امنیت ساندار پیچای، مدیرعامل خود حدود 5.4 میلیون دلار هزینه کرده است. همچنین جان زیمر، رئیس شرکت لیفت نیز برای اولین بار در میان مدیرانی قرار گرفت که برای تامین امنیتشان، صدها هزار دلار هزینه می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت لیفت در سال 2020 بالغ 2 میلیارد دلار برای حفاظت از زیمر صرف کرد. سایر شرکت‌های عرصه فناوری نیز اقداماتی را به منظور تامین امنیت مدیران خود در نظر گرفتند که برای نمونه، شرکت زوم بیش از 600 هزار دلار را برای حفاظت از اریک یوآن مدیرعامل خود در نظر گرفت.

برای تامین امنیتی اندی جیسی نیز که اخیرا به جای جف بزوس، هدایت آمازون را برعهده گرفته است، در سال 2020 بالغ بر 30 هزار دلار هزینه شد. البته رشد هزینه‌ها برای تامین امنیتی مدیران در خصوص همه شرکت‌های صدق نمی‌کند؛ برای نمونه آمازون به مانند سال 2019، حدود 1.6 میلیون دلار را برای تامین امنیت جف بزوس صرف کرد.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا