تکنولوژی

داستان ارسال سه Air Tags به تیم کوک، ایلان ماسک و کره شمالی توسط یک یوتیوبر

دفتر تیم کوک بسته حاوی Air Tags را باز کرد و پس فرستاد

از اوایل ۲۰۲۱ که اپل Air Tags را معرفی کرد تا به امروز داستانهای جالبی درباره این گجت کوچک منتشر شده اما حالا یک یوتیوبر آلمانی تصمیم گرفته با ارسال سه Air Tags به سه نقطه مختلف داستان جدیدی درباره آن خلق کند.

این گجت جدید اپل برای ردیابی وسایل کاربران ( مثل کیف دستی، دسته کلید و … ) کاربرد دارد و در صورتی که کاربر آن وسیله را گم کند این وسیله با اتصال به یک آیفون که در محدوده بلوتوثی آن قرار دارد به صاحب Air Tags لوکیشن را اطلاع می‌دهد.

این یوتیوبر که MegaLag نام دارد یکی از ایرتگ‌ها را به آدرس تیم کوک و دیگری را به آدرس ایلان ماسک و سومی را به سفارت آلمان در کره شمالی فرستاد و مسیر طی شده توسط آن‌ها را ردیابی کرد.

او این سه Air Tags  را داخل پاکت گذاشت و از طریق پست DHL به سه آدرس مختلف ارسال کرد و بخشی از کنترل مسیر را هم از طریق سیستم ردیابی بسته DHL انجام داد.

کل این ماجرا چند هفته طول کشید و این یوتیوبر اتفاقات رخ داده برای هرکدام از این گجت‌های ارسال شده را به صورت ویدیو روی یوتیوب گذاشت.

مرتبط: 5 دلیل برای خریدن و 3 دلیل برای نخریدن اپل ایرتگ

او در یکی از دو ویدیویی که درباره این اقدامش منتشر کرد نوشت که هر سه Air Tags ابتدا از طریق ویژگی Find My  قادر به ردیابی در داخل فرانکفورت آلمان ( محل زندگی این کاربر) ردیابی شدند. این سه هم در محل توزیع پستی DHL و هم در فرودگاه فرانکفورت ردیابی شدند.

بعد از آن او خبری از مرسوله ها نداشت تا  اینکه Air Tags ارسال شده برای تیم کوک در اپل پارک ناگهان در جایی در وسط صحرای نوادا ردیابی شد. این یوتیوبر از طریق Flight Radar متوجه شد که هواپیمای حمل کننده این مرسوله در این نقطه بوده و احتمالا محل لوکیشن آن از طریق اتصال Air Tags به آیفون یکی از مسافران یا خدمه هواپیما لوکیشن را برای صاحب Air Tags ارسال کرده است.

Air Tags ارسال شده برای ایلان ماسک برای ایلان ماسک به آدرس مقر اسپیس ایکس در نزدیکی لوس آنجلس فرستاده شد و برای دو هفته و نیم در آنجا ردیابی شد. آخرین سیگنال دریافت شده از این ایرتگ آن را در یک مرکز بازیافت زباله در Castaic کالیفرنیا ردیابی کرد.

Air Tags ارسال شده به کره شمالی هیچ وقت به مقصد نرسید و نکته جالب قضیه اینکه این مرسوله به کره جنوبی ارسال شد اما محل آن هیچ وقت از طریق Find My قابل ردیابی نبود چون بر اساس قوانین رگولاتوری شبکه Find My در این منطقه فعال نیست.

اما Air Tags ارسال شده به تیم کوک داستان جالب‌تری پیدا کرد. این بسته ابتدا به اپل پارک رسید و برای مدت چند هفته درآنجا بود و بعد دوباره به آلمان پس فرستاده شد. اپل Air Tags را با یک نامه به صاحب آن بازگرداند. نامه به امضای دستیار تیم کوک شخصی به نام میشل رسیده بود و او در آن نوشته بود: خوشحالیم که ویژگی‌های خلاقانه‌ای از Air Tags را می‌بینیم و بعد تاکید کرده بود که تیم کوک هر ماه صدها نامه دریافت می‌کند و قادر به پاسخ به تمامی آنها نیست.

نکته جالب کل این پروژه این بود که کسی در اپل Air Tags را دیده و بعد با نامه‌ای آن را دوباره بازگردانده است.

در نامه دستیار تیم کوک آمده است: ما امیدواریم شما همچنان از Air Tags‌تان  لذت ببرید به خصوص بعد از این سفر خاص از این سوی جهان!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا