اپل

ردیاب هوشمند اپل ایرتگ با قیمت 29 دلار معرفی شد

اپل ساعاتی پیش و در جریان کفرانسی اختصاصی از ردیابی هوشمند شبیه به محصولات شرکت Tile تحت عنوان ایرتگ (AirTags) رونمایی کرد.

محصولی با طراحی دایره‌ای که به شما این امکان را می‌دهد تا اشیا و وسایل خود را از طریق اپلیکیشن Find My در آی او اس به راحتی پیدا کنید. همانند ردیاب‌های Tile، اپل ایرتگ نیز می‌تواند برای پیدا کردن اشیایی چون دسته کلید، کیف پول و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

این محصول به گونه‌ای طراحی شده که در صورت دور شدن و ایجاد فاصله زیاد میان کاربر و شی متصل به ایرتگ، نوتیفیکیشن‌هایی ارسال می‌شود و کاربر از این موضوع باخبر می‌گردد. به گفته اپل، در ایرتگ از یک اسپیکر داخلی، شتاب‌سنچ، بلوتوث LE و باتری قابل تعویض تعبیه شده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که باتری ایرتگ‌ها می‌توانند تا یک سال انرژی را در خود ذخیره کنند. قرار است اپل ایرتگ با قیمت 29 دلار و از 30 آوریل وارد بازار شود. پیش‌فروش این محصول از روز جمعه همین هفته آغاز خواهد شد.

در این مراسم، اپل از یک جا کلیدی مخصوص مجهز به ایرتگ نیز رونمایی کرد. به گفته این شرکت، در هر کدام از این ایرتگ‌ها، یک تراشه U1 تعبیه شده که از فناوری Ultra Wideband، صوت و بازخورد لمسی بهره می‌برد که با کمک این‌ها می‌توان موقعیت دقیق اشیا و وسایل را پیدا کرد.

ایرتگ‌ها هیچگونه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی یا تاریخچی مکانی را ذخیره نمی‌کنند و به گفته اپل، از ارتباط رمزنگاری‌شده میان ایرتگ و شبکه Find My استفاده می‌شود. اگر خاطرتان باشد، جزییات مربوط به ایرتگ‌ها برای اولین بار در نسخه‌های بتای آی او اس  13 یعنی حدود دو سال پیش رویت شد و اپل نیز ناخواسته نام این محصول را در سال گذشته تایید کرد.

ردیاب هوشمند اپل ایرتگ با قیمت 29 دلار معرفی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا