تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت جدید اینستاگرام: ترجمه متن استوری ها به ۹۰ زبان

اینستاگرام از اضافه شدن قابلیتی جدید به منظور ترجمه محتوای استوری این شبکه اجتماعی به 90 زبان زنده دنیا خبر داد.

اینستاگرام اکنون به محبوبیتی جهانی دست یافته و میلیون‌ها انسان در سراسر جهان از این پلتفرم استفاده می‌کنند. اما ممکن است برخی از استوری‌ها در این شبکه اجتماعی، به زبان‌هایی نوشته شده باشند که کاربر قادر به خواندن و درک آن نباشد.

بنابراین، تنها را برای پی بردن به معنای این استوری‌ها، جست‌وجوی آن در فضایی خارج از این اپلیکیشن بود. اما اکنون و به لطف قابلیتی جدید که به اینستاگرام اضافه شده، این مشکل برای کاربران طرف خواهد شد.

اینستاگرام به تازگی از اضافه شدن ویژگی جدیدی خبر داد که می‌تواند متون خارجی نوشته‌شده در استوری‌ها را ترجمه کند. عرضه قابلیت مذکور از ساعاتی پیش آغاز شده و به تدریج به دست کاربران این اپلیکیشن در سراسر جهان خواهد رسید.

روش کار این قابلیت نیز بدین صورت است که وقتی اپلیکیشن تشخیص می‌دهد که شما در حال تماشای یک استوری به زبان دیگری هستید، گزینه‌ای تحت عنوان See Translation در صفحه ظاهر می‌شود. این گزینه در قسمت بالایی و سمت راست صفحه نمایان خواهد شد.

در اینجا، تنها کاری که باید انجام داد، تپ (ضربه با انگشت) کردن این گزینه است تا متن موجود در استوری به زبان بومی‌شما ترجمه شود. طبق آخرین اطلاعات، این ویژگی قادر است متون را بین 90 زبان زنده دنیا ترجمه و ارائه کند. البته فعلا این ویژگی با صوت کار نمی‌کند.

تاکنون اینستاگرام قابلیتی را برای ترجمه صوت در استوری ارائه نکرده و به نظر می‌رسد که بعد از ترجمه متن، نوبت به عرضه این قابلیت جدید برسد. با این حال، قابلیت اخیر گام بزرگی از سوی اینستاگرام برای افزایش محبوبیت و جذب بیشتر کاربر محسوب می‌شود.

ناگفته نماند که اینستاگرام پیشتر قابلیت کپشن یا همان زیرنویس خودکار را در ویدیوهای استوری فراهم کرد که از طریق یک استیکر مخصوص، قابل دسترسی و استفاده است. البته فعلا این قابلیت تنها برای کاربران انگلیسی زبان اینستاگرام قابل استفاده است.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا