اپلویروس کرونا

عقب‌نشینی اپل از لزوم حضور در محل کار در پی افزایش مبتلایان به کرونا

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به سویه دلتای ویروس کرونا، اپل از طرح خود مبنی بر لزوم حضور فیزیکی کارمندان در محل کار عقب‌نشینی کرد.

اپل قصد داشت تا از اوایل ماه سپتامبر، شرایط دورکاری فعلی را تغییر دهد و دستورالعمل جدیدی مبنی بر حضور حداقل سه روز در هفته در محل کار را برای کارمندان خود پیاده کند. اما طبق گزارشی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده، به نظر اجرای این رویه حداقل برای یک ماه یعنی تا ماه اکتبر به تعویق افتاده است.

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده‌اید، طرح اپل برای بازگشت کارمندان به محل کار، جنجال زیادی را به پا کرد و اعتراضات زیادی را از سوی کارمندان این شرکت به دنبال داشت. چندی پیش، گروهی از کارکنان اپل با ارسال نامه‌ای به تیم کوک، مدیرعامل اپل خواستار اتخاذ سیاست‌های منعطف‌تری به منظور فراهم کردن شرایط دورکاری و کار از خانه شدند.

متن این نامه در یک کانال با عنوان «حامیان دورکاری» در شبکه اجتماعی Slack که حدود 2800 عضو داشت، منتشر شد. دیردره اوبرایان، از مدیران ارشد اپل اما در واکنش به این خواسته کارمندان عنوان کرد ارتباطات چهره به چهره و انسانی برای فرهنگ و آینده این شرکت ضروری است.

اپل تا پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، به هیچ عنوان شرایط دورکاری را ن‌می‌پذیرفت اما با شیوع ویروس کرونا، اوضاع ک‌می‌تغییر کرد و این شرکت به ناچار با شرایط دورکاری و کار در منزل به مدت دو روز در هفته موافقیت کرد.

این در حالی است که دیگر شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی، دست کارمندان خود را برای حضور در محل کار یا دورکار باز گذاشته‌اند. برای نمونه، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در سال گذشته اعلام کرد که احتمالا در طی پنج سال آینده، حدود نی‌می‌از کارمندان این شرکت برای همیشه دورکار خواهند بود.

گوگل نیز از دیگر شرکت‌هایی است که از این شیوه کار کارمندان خود استقبال و عنوان کرده که بعد از بازگشایی کامل دفاتر این شرکت، تقریبا 20 درصد از کارمندان این شرکت ‌می‌توانند وظایف و مسئولیت‌های خود را از خانه انجام دهند.

حال خیز دوباره این ویروس و افزایش تعداد مبتلایان، برنامه‌های اپل را برای تغییر شیوه کار کارمندان این شرکت تغییر داده و باید منتظر ماند و دید که اوضاع جهان و شرایط همه‌گیری طی هفته‌های پیش رو، چگونه رقم خواهد خورد. شرایطی که قطعا بر تصمیمات اپل و دیگر شرکت‌های بزرگ جهان برای روند کار کارمندانشان اثرگذار خواهد بود.

منبع
TheVerge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا