متاویروس کرونا

واکنش فیسبوک علیه اظهارات اخیر بایدن

فیسبوک نسبت به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه شبکه‌های اجتماعی همانند فیسبوک، از طریق انتشار اطلاعات غلط پیرامون ویروس کرونا، مردم را به کشتن می‌دهند، واکنش نشان داد.

در بخشی از پستی که توسط گای روزن، از مدیران ارشد فیسبوک در واکنش به این اتهامات منتشر شده، آمده است که «حقایق با آنچه در طی روزهای اخیر توسط دولت (بایدن) مطرح شده، بسیار متفاوت است.

روزن در این باره نوشت: زمانی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا روندی صعودی می‌گیرد، دولت بایدن شبکه‌های اجتماعی را مقصر معرفی می‌کند. این در حالی استت که شبکه‌های اجتماعی، ایفاگر نقش مهمی‌در جامعه هستند و بدیهی است که برای پایان دادن به این همه‌گیری، باید رویکردمان خطاب به کل جامعه باشد. حقایق – نه اتهامات- باید به اطلاع‌رسانی در خصوص این تلاش‌ها کمک کند/

این واکنش از سوی فیسبوک در حالی مطرح شد که اخیرا جو بایدن در پاسخ به سوال پیتر الکساندر خبرنگار شبکه NBC News مبنی بر اینکه پیامش به پلتفرم‌هایی همچون فیسبوک چیست، عنوان کرد: آن‌ها دارند مردم را به کشتن می‌دهند… تنها پاندمی‌که با آن مواجه‌ایم، در میان افرادی است که هنوز واکسینه نشده‌اند و آن‌ها (شبکه‌های اجتماعی) دارند مردم را به کشتن می‌دهند.

طبق گفته روزن، مدیر فیسبوک، این شبکه اجتماعی با دانشگاه‌های Mellon Carnegie و MaryLand برای تحقیقات جهانی پیرامون موضوع علائم، تست و واکسیناسیون ویروس کووید19 وارد همکاری شده است. طبق گفته روزن، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که 85 درصد از کاربران فیسبوک در آمریکا یا واکسینه شده‌اند و یا به دنبال زدن واکسن کرونا هستند.

این مدیر فیسبوک ادامه داد: هدف رئیس جمهور بایدن، واکسینه کردن 70 درصد از مردم آمریکا تا چهام ژوئیه بود که این امر محقق نشد و فیسبوک در این رابطه مقصر نیست.

اظهارات اخیر بایدن در حالی مطرح شد که اخیرا کاخ سفید فشارهایی را به سمت فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی روانه کرده تا بیش از پیش به جلوگیری از گسترش اخبار و اطلاعات غلط درباره واکسیناسیون کرونا اهتمام ورزند و نظارت‌های سخت‌گیران‌تری را در این خصوص اعمال کنند.

منبع
TheVerge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا