تکنولوژیگوناگون

ناگت مرغ گیاهی شرکت «ایمپاسیبل فودز» پاییز به فروشگاه‌ها می‌رسد

این ناگت با گوشت کاملا گیاهی تولید شده است

شرکت ایمپاسیبل فودز (Impossible Foods) که این روزها با عرضه انواع محصولات مبتنی بر گوشت‌های گیاهی بر سر زبان‌ها افتاده، اخیرا از تصمیم خود برای تولید ناگت مرغ تولیدشده با گوشت گیاهی خبر داد.

این محصول که قرار است هفته آینده و در جریان مراسمی‌ به علاقه‌مندان معرفی شود، در فصل پاییز امسال در اختیار رستوران‌ها و همچنین فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی قرار خواهد گرفت تا به مشتریان خود عرضه کنند.

اما تفاوت این محصول با دیگر محصولات قبلی ایمپاسیبل فودرز، نبود مولکولی به نام هیم (heme) در آن است. طبق گفته ایمپاسیبل فودز، این مولکول باعث می‌شود تا «گوشت، مزه گوشت بدهد.» اما متخصصان این شرکت، مولکول heme را دستکاری یا مهندسی ژنتیک کرده‌اند.

همین مسئله سبب شده تا این شرکت نتواند محصولاتی همچون برگرها و سوسیس‌های خود را در کشورهای همانند چین و اروپا عرضه کند. حال در گوشت سفید حیوانات، مقادیر زیادی از این مولکول وجود ندارد و از این رو، متخصصان ایمپاسیبل فودز، تصمیم به حذف آن در ناگت خود گرفته‌اند.

لارا کیلمن، از پژوهشگران این شرکت می‌گوید که در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند از آنجایی که در ناگت از فرآیند سوخاری و همچنین چاشنی استفاده می‌شود، احساس کردیم که وجود این ماده ضروری نیست. این شرکت برای تولید بیشتر محصولات خود از پروتئین سویا و روغن آفتابگردان استفاده می‌کند.

ایمپاسیبل فودز در سال 2016 و با رونمایی از محصول برگر تولیدشده از گوشی گیاهی خود، توانست نگاه‌های زیادی را به خود جلب کند و با فروشگاه‌های بزگری همچون Burger King وارد همکاری شد و محصولات این شرکت در بیش از 20 هزار سوپرمارکت در آمریکا و پنج کشور دیگر عرضه می‌شود.

این شرکت در سال 2020 نیز موفق به تولید سوسیسی گیاهی شد که بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفت. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی PitchBook، ارزش ایمپاسیبل فودز حدود 10 مdلیارد دلار برآورد می‌شود.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا