مایکروسافت

مایکروسافت در یک قد‌می‌ خرید شرکت امنیت سایبری RiskIQ

مایکروسافت این روزها در حال رایزنی برای خرید شرکتی به نام RiskIQ است که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد.

این شرکت با سازمان و نهادهای بزرگی همچون فیسبوک و اداره پست آمریکا همکاری دارد و به آن‌ها در شناسایی و رفع نقاط آسیب‌پذیر در برابر حملات آنلاین کمک ‌می‌کند. اگرچه هنوز رقم این قرارداد اعلام نشده اما بلومبرگ در گزارش خود از توافق مایکروسافت برای پرداخت حدود 500 میلیون دلار برای تصاحب این شرکت خبر داد.

جدای از خدمات امنیتی و نرم‌افزاری به شرکت‌های مختلف، RiskIQ هر ساله گزارشی را تحت عنوان Evil Internet Minute منتشر ‌می‌کند که در آن اطلاعاتی در خصوص نحوه اجرای فعالیت‌های خرابکارانه در 60 ثانیه یا کمتر ارائه ‌می‌شود.

پس از هک شرکت SolarWinds در سال گذشته که با حمله گسترده و پیچیده هکرهایی که گفته تحت حمایت دولت روسیه بودند و به سورس کد (Source Code) این شرکت دسترسی پیدا کردند، مایکروسافت چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیتی را خریداری کرد تا بیش از پیش، از اطلاعات خود محافظت کند.

این شرکت در ماه گذشته، ReFirm Labs را که در زمینه تامین امنیتی سرویس‌های مرتبط با اینترنت اشیا فعالیت دارد، خریداری و به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

این روزها شاهد موج تازه‌ای از حملات هکرها به شرکت‌های مختلف هستیم که از جمله تازه‌ترین آن‌ها ‌می‌توان به حملات سایبری به شرکت Kaseya اشاره کرد که طبق گزارش Huntress، در جریان این اتفاق، اطلاعات هزاران مشتری این شرکت در اختیار هکرها قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا