دیجی‌کالا

کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس با طرح «یاری نگهبانان زاگرس» دیجی‌کالا

دیجی‌کالا طرح «یاری نگهبانان زاگرس» را در راستای کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس آغاز کرد. با استفاده از این طرح کاربران می‌توانند با امتیازهای دیجی‌کلاب خود مایحتاج لازم برای مهار آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های زاگرس را تهیه کنند.

جنگل‌های زاگرس با وسعت ۶ میلیون هکتار، بیشترین تراکم گونه‌های مختلف بلوط در ایران را دارد و حدود ۴۰ درصد آب كشور را تامین می‌کند. علاوه بر این، زاگرس زیستگاه گونه‌های مهم گیاهی مانند لاله‌ واژگون، ریواس، بیلهر و گونه‌های جانوری مانند پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، بز و گوسفند کوهی، انواع سمندرها و… است.

متاسفانه در سالیان اخیر، آتش‌سوزی به یکی از علت‌های اصلی تخریب این سرمایه طبیعی تبدیل شده است. با توجه به گستردگی بیش از حد این آتش‌سوزی‌ها و نبود امکانات و نیروی انسانی کافی، مردم محلی و انجمن‌های مردم‌نهاد نقش کلیدی در کنترل این آتش‌سوزی‌ها بر عهده دارند. به رغم تلاش‌های بی‌چشمداشت این سازمان‌های مردم نهاد برای کنترل و مهار سریع آتش، متاسفانه این اقدامات پاسخگوی وسعت این رخداد ناخوشایند نیست و هر سال نیروهای داوطلب را با حداقل امکانات ایمنی به منطقه می‌کشاند. به همین دلیل در سال گذشته شماری از نیروهای داوطلب مردمی در این آتش سوزی‌ها به شدت آسیب دیده یا حتی جان خود را از دست داده‌اند. به‌عنوان مثال در سال گذشته ۷ نفر از جوانان کشورمان در حین مهار آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس جان‌شان را از دست داد‌ند، این در حالی است ‌که تهیه‌ی اقلامی چون دمنده‌ی هوا، لباس و کفش مناسب، بی‌سیم، کوله‌پشتی، دست‌کش، کلاه آفتاب‌گیر، هدلایت، بیلچه و … برای این قهرمانان می‌توانست علاوه بر کنترل سریعتر آتش در ابتدای آتش سوزی، از بروز بسیاری از این حوادث نیز جلوگیری کند.

کاربران چطور می‌توانند در طرح یاری نگهبانان زاگرس مشارکت کنند؟

با توجه به شرایط موجود، دیجی‌کالا برای  حمایت از مردم محلی و کمک به حفظ میراث گرانبهای زاگرس با همکاری انجمن «سبزگامان زاگرس» اقدام به برگزاری پویش «یاری نگهبانان زاگرس» کرد تا امکان حمایت از تجهیز این سازمان مردم نهاد جهت کنترل و مهار آتش با مشارکت کاربران دیجی‌کالا و عموم مردم فراهم شود.

کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس با طرح «یاری نگهبانان زاگرس» دیجی‌کالا

کاربران دیجی‌کالا می‌توانند از طریق امتیازهای دیجی‌کلاب خود در این کمپین مشارکت داشته باشند:

در این روش، کاربران می‌توانند از طریق دیجی کلاب با اختصاص ۷۰ امتیاز معادل ۱۰ هزار تومان در کنترل آتش‌سوزی زاگرس سهم داشته باشند. البته اختصاص امتیاز ۵۰ سکه برای این طرح نیز در ابتدا برقرار بود که با استقبال کاربران دیجی‌کلاب روبرو و به پایان رسید. پس از تجمیع امتیازهای اهدا شده به این طرح، دیجی‌کالا نیز کالاهای موردنیاز این سازمان مردم نهاد را تامین و ارسال خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا