تکنولوژیموبایل

گوشی شرکت کوالکام با قیمت 1500 دلار عرضه می‌شود

کوالکام، شرکت سازنده انواع پردازنده‌های اسنپدراگون و مودم‌های موبایلی که تراشه‌های این شرکت در اغلب گوشی‌های اندروید امروزی وجود دارند، قصد دارد تا یک گوشی هوشمند جدید را به بازار عرضه کند.

البته این گوشی نه به صورت اختصاصی، بلکه با همکاری شرکت ایسوس تولید و تحت عنوان «اسمارت‌فون فور اسنپدراگون اینسایدرز» (Smartphone for Snapdreagon Insiders) تولید خواهد شد و گفته می‌شود که با قیمت 1500 دلار به دست خریداران خواهد رسید.

این گوشی به منظور نمایش و تست فناوری‌های مربوط به تراشه‌های شرکت کوالکام طراحی خواهد شد و همانطور که از نام آن پیداست، مستقیما در اختیار طرفداران و کاربران اسنپدراگون اینسایدر قرار خواهد گرفت.

در خصوص مشخصات فنی نیز باید گفت که این گوشی در حد و اندازه یک پرچمدار سال 2021 است؛ بدین معنی که به اندروید 11، حافظه داخلی 512 گیگابایتی، رم 16 گیگابایتی، نمایشگر 6.78 اینچی اولد با نرخ رفرش 144 هرتزی و محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس و سنسور اثر انگشت پشتی مجهز به فناوری 3D Sonic نسل دوم کوالکام مجهز شده است.

پردازنده این گوشی از نوع چیپست اسنپدراگون 888 است؛ این در حالی است که کوالکام اخیرا از پردازده قوی‌تر اسنپدراگون 888 پلاس نیز رونمایی کرد و انتظار می‌رفت که در این گوشی، شاهد استفاده از پردازنده قوی‌تر بودیم.

باتری این گوشی نیز از ظرفیت 4000 میلی‌آمپری بهره می‌برد که اگر ظرفیت بالایی در مقایسه با برخی از گوشی‌های پرچمدار امروزی نیست، اما با این حال، از فناوری شارژ سریع Quick Charge 5 کوالکام مجهز شده که قادر است تا سرعت شارژ 65 واتی را پشتیبانی کند.

در قسمت پشتی گوشی دوربینی سه گانه تعبیه شده که از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی IMX686 سونی، سنسور فوق عریض 12 مگاپیمسلی IMX363 و سنسور تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری بهره می‌برد.

برای طرفداران عکسی‌های سلفی نیز باید گفت که در قسمت جلویی گوشی، از دوربین 23 مگاپیکسلی استفاده شده است. کوالکام اعلام کرد که سیستم دوربین سه گانه این دوربین قادر است تصاویری با کیفیت بالا و عملکردی حرفه‌ای را به ارمغان آورد.

این گوشی همچنین از قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. البته امکان فیلمبرداری 4K با نرخ 30 و 60 مگاپیکسلی نیز در این گوشی تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات بارز این گوشی، مجهز بودن آن به فناوری صدای Snapdragon Sound است که قادر است صوت 24 بیتی 96 کیلوهرتزی را با کیفیت بالا پخش کند. همچنین به همراه این گوشی ایرباد Master & Dynamic عرضه می‌شود.

این گوشی همچنین از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و به گفته کوالکام، گسترده‌ترین پوشش 5G را در مقایسه با دیگر گوشی‌های مجهز به این قابلیت دارد. وای‌فای6، وای‌فای 6E و بلوتوث 5.2 نیز از دیگر قابلیت‌های گوشی جدید کوالکام محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا