تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

نشت اطلاعات بیش از 700 میلیون کاربر لینکدین

لینکدین اخیرا اعلام کرد که اطلاعات شخصی بیش از 700 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در دسترس هکرها قرار گرفت.

بنابر گزارش منتشر شده، اطلاعات شخصی این تعداد کاربر که چیزی حدود 92 درصد از کل کاربران لینکدین را شامل ‌می‌شود، در انجمن‌های آنلاین به فروش رفته و در اختیار هکرها قرار گرفته است. فردی که توانست به این اطلاعات دسترسی پیدا کند، برای اثبات ادعای خود در خصوص این هک گسترده، اطلاعات شخصی یک میلیون کاربر لینکدین را به عنوان نمونه منتشر کرد.

این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، نام کامل، آدرس منزل، شماره تماس، نام کاربری، URL پروفایل و اطلاعات مرتبط با دیگر اکانت‌های کاربر در شبکه‌های اجتماعی مختلف ‌می‌شود. خوشبختانه هنوز هیچ اطلاعاتی مبنی بر دسترسی این هکر به کلمه عبور یا همان پسورد اکانت‌ها منتشر نشده است.

این نشت گسترده اطلاعات لینکدین در حالی خبرساز شد که حدود دو ماه پیش نیز اطلاعات حدود 500 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی در اختیار هکرها قرار گرفت.

هنوز مشخص نیست که این هکر جدید، از چه طریقی توانسته به این اطلاعات دسترسی پیدا کند اما لینکدین ادعا ‌می‌کند که در این مورد جدید هم از همان روشی استفاده شد که در ماه آوریل نیز برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران به‌کار گرفته شد.

لینکدین با انتشار بیانیه‌ای در صفحه خود به اتفاق اخیر پرداخت و نوشت که تیم تحقیقاتی این شرکت، بررسی‌های خود را در زمینه اطلاعات لینکدین که برای فروش گذاشته شده، آغاز کرده است. نتایج تحقیقات اولیه نشان ‌می‌دهد که لینکدین و چند وب‌سایت دیگر تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند و همان اطلاعاتی که در آوریل امسال منتشر شد، در دسترس هکرها قرار گرفت.

هکرها ‌می‌توانند از این اطلاعات برای موارد زیر استفاده کنند:

  • سرقت هویت
  • حملات فیشینگ هدفمند
  • حملات هکری وسیع‌تر برای دسترسی کامل و تحت کنترل درآوردن حساب کاربری افراد
  • حملاتی به منظور دور زدن سیستم احراز هویت چند مرحله‌ای
  • حملات اسمیشینگ به منظور ترغیب قربانیان به انتشار اطلاعات شخصی بیشتر از خود

چگونه بفهمیم که هکرها به اطلاعات شخصی‌مان در لینکدین دسترسی پیدا کردند؟

بهترین راه، استفاده از اپلکیکیشن Trend Micro ID Security است که ‌می‌تواند مشخص کند آیا اطلاعات شخصی‌تان در اختیار هکرها قرار گرفته یا خیر. این اپلیکیشن، فضای وب و همچنین دارک وب را اسکن و بررسی ‌می‌کند و در صورت مشاهده هرگونه اطلاعاتی از شما، آن را در گزارش خود اطلاع ‌می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا