دنیایاقتصاد : همهگیری کرونا بازار سرگرمیهای دیجیتال را حسابی داغ کرد و نشان داد که این سرگرمیها دیگر به جزئی جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. با این اوصاف تعجبی ندارد که صنعت بازیهای ویدئویی بهعنوان رایجترین سرگرمی دیجیتال، در یک سال اخیر رشدی نجومی را تجربه کرده باشد. جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی سایت Newzoo – که به تحلیل و بررسی صنعت گیم میپردازد – هم این موضوع را تایید میکند. این گزارش نشان میدهد که بازار جهانی گیم تا پایان سالجاری میلادی به ارزشی در حدود ۸/ ۱۷۵ میلیارد دلار خواهد رسید و این روند رشد تا سه سال آینده هم ادامه خواهد داشت تا در نهایت به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
موبایل؛ پلتفرم محبوب
بررسیهای این سایت نشان میدهد که بازار جهانی گیم روند رشد سلامتی را در پیش دارد و در فاصله سالهای 2019 تا 2024، متوسط نرخ رشد سالانه 7/ 8 درصد را تجربه خواهد کرد و با گذر از مرز ارزش 200 میلیارد دلاری در سال 2023، تا پایان سال 2024 به ارزشی برابر 7/ 218 میلیارد دلار خواهد رسید. طبیعتا موتور محرک این صنعت گیمرهای علاقهمند هستند که حالا تعدادشان در سراسر دنیا تنها کمی کمتر ازسه میلیارد نفر است. بر اساس این آمار، گیمرها تا پایان سالجاری میلادی درآمد این صنعت را به 8/ 175 میلیارد دلار میرسانند که تنها 1/ 1 درصد کمتر از سال گذشته است.
البته بهتر است بدانید که این کاهش اندک هم ارتباط چندانی با صنعت گیم ندارد و به کاهش عرضه محصولات در دو بازار کامپیوترهای شخصی و کنسولهای بازی برمیگردد که ناشی از کمبود تراشه در سطح جهان بوده است. آمار نشان میدهد که درآمد بازار جهانی کامپیوترهای شخصی با کاهش سالانه 8/ 2 درصدی، تا پایان سال 2021 به 9/ 35 میلیارد دلار میرسد. این درحالی است که درآمد بازار جهانی کنسولهای بازار در سالجاری با کاهش سالانه 9/ 8 درصدی به 2/ 49 میلیارد دلار خواهد رسید. در واقع این شرایطی است که شیوع و همهگیری کووید-19 به جهان تحمیل کرده تا در نتیجه کمبود نیروی انسانی، قرنطینه و تمدید دورکاریها میزان تولید شرکتهای تراشهسازی کاهش پیدا کرده و تامینکنندگان قطعات اولیه نتوانند مثل سالهای گذشته جوابگوی نیاز و تقاضای بازار باشند.
در این میان اما بازیهای موبایلی همچنان طرفداران پروپاقرص خودشان را دارند و به تایید بررسیهای انجام شده توسط Newzoo، پیشبینی میشود گیمرهای سراسر جهان تا پایان سالجاری میلادی 7/ 90 میلیارد دلار برای بازیهای موبایلی هزینه کنند که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد 4/ 4 درصدی خواهد داشت. با این اوصاف درآمد بازار جهانی بازیهای موبایلی بیش از نیمی از بازار گیم جهان را به خودش اختصاص خواهد داد. در حقیقت از آنجا که بازار موبایلهای هوشمند کمتر از بازار کامپیوترهای شخصی و کنسولهای بازی تحتتاثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است، این پلتفرم توانسته نیاز کاربران در روزهای کوویدی یکسال گذشته را تامین کند و با تقاضای جهانی برای استفاده از سرگرمیهای دیجیتالی در دوران قرنطینه همراه شود. آمارها نشان میدهند که از میان سه میلیارد نفر گیمر در سراسر جهان، 8/ 2 میلیارد نفر گیمر موبایل هستند. این درحالی است که در سالجاری میلادی تعداد گیمرهای کامپیوترهای شخصی 4/ 1 میلیارد نفر و تعداد گیمرهای کنسولهای بازی 900 میلیون نفر بوده است. به این ترتیب کارشناسان بازار انتظار دارند که چشمانداز بازار جهانی گیم همچنان مثبت باشد، اما شاید این بازار نتواند رشد چشمگیر سال 2020 را لزوما در سالهای بعد هم تکرار کند.
کشورهای آسیایی؛ بهشت توسعهدهندگان
در واقع کاهش بسیار اندک بازار گیم در سالجاری میلادی، اتفاقی موقتی است؛ چون تعداد گیمرها در سراسر جهان به سرعت درحال افزایش است و تامین تقاضای این بازار رو به رشد حالا موضوعی جدی و پیچیده خواهد بود. این روند با سرعت بیسابقهای جلو میرود. بررسیها نشان میدهند که در سراسر جهان، منطقه آسیا-پاسیفیک با اختصاص 55 درصد از کل گیمرهای جهان، بیشترین تعداد گیمر را در اختیار دارد. جالب آنکه این منطقه به خاطر تراکم جمعیتی بالا، 54 درصد از جمعیت آنلاین جهان را در خود جا داده است. هر چند همانطور که انتظار میرود، چین بیشترین جمعیت گیمر دنیا را دارد، اما در آسیا-پاسیفیک، هند و آسیای جنوب شرقی بازارهایی هستند که با سرعت زیادی روند رشد و بزرگتر شدن را در پیش گرفته اند.
با تمام اینها اما وقتی بحث درآمد به میان میآید، اروپا و آمریکای شمالی روی هم رفته بیش از 40 درصد از درآمد صنعت گیم جهان را به خودشان اختصاص دادهاند، در حالی که بازار این دو منطقه کمتر از یکچهارم جمعیت گیمر جهان را در اختیار دارند. بر اساس آمار اروپا 14 درصد و آمریکای شمالی تنها 7 درصد از جمعیت گیمر جهان را در خود دارند. جالب آنکه بسیاری از شرکتهای سازنده بازیهای ویدئویی در اروپا و آمریکا هستند و البته به بازارهای بزرگ و همچنان درحال توسعه خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین چشم دوختهاند. بازار گیم در آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه و آفریقا، هر سال بیشترین سرعت رشد را داشتهاند و عوامل اصلی این رشد، افزایش جمعیت آنلاین، بهبود زیرساختهای اینترنت و توسعه برنامههایی برای دسترسی بیشتر و بهتر به موبایلهای هوشمند و اینترنت موبایل در این کشورها هستند. با این اوصاف چندان بعید به نظر نمیرسد که توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی در کشورهای غربی، حساب ویژهای روی درآمدزایی از بازار این مناطق باز کردهاند.
بهطور کلی اما نرخ رشد تعداد گیمرها در فاصله سالهای 2020 تا 2021 قابل ملاحظه بوده و طبق آمار برابر 4/ 5 درصد بوده است. این درحالی است که با ادامه جریان همهگیری کرونا، انتظار میرود تعداد گیمرهای جهان روز بهروز افزایش پیدا کند. تعداد کل گیمرهای جهان در سال 2015 برابر دو میلیارد نفر بود، در حالی که پیشبینی میشود این تعداد تا پایان سال 2024 به 3/ 3 میلیارد نفر برسد. در این میان و با رشد جهان مجازی و آنلاین، پیشبینی میشود تمایل گیمرها به بازیهای آنلاین و واقعیت مجازی هم بیشتر و بیشتر شود؛ تا جایی که تحلیلگران سایت Newzoo اعلام کردهاند که بازار جهانی بازیهای مبتنی بر واقعیت مجازی در سال 2020 درآمدی برابر 816 میلیون دلار داشته و انتظار میرود این رقم در سالهای آینده رو به افزایش بگذارد.
yangsfitness.com
천호는 폐하와 신하들이 시에 관심이 없다는 말을 듣고 몹시 추웠습니다.
lfchungary.com
Zhu Houzhao는 약간 현기증이났습니다. “모두가 그렇게 말합니다 …”
chutneyb.com
Hongzhi 황제는 표정을 나타내지 않았지만 “Liu Wenshanqing의 집은 어디입니까? “라고 말했습니다.
lfchungary.com
사실 베이징과 중국은 1군에 대해 좋은 인상을 갖고 있다.
최신 프라그마틱 게임은 iGaming 분야에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 선보이며 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 지원합니다.
프라그마틱 슬롯
프라그마틱 관련 글 읽는 것이 정말 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 이야기 나누면서 더 많은 지식을 쌓아가요!
https://spinner44.com/
https://0cdnara.com/hot/
https://www.assaaqua.com
yangsfitness.com
하지만 병법고시라 해도 여전히 고시에서 차용해서 애매한 이름을 만들어서…
프라그마틱플레이의 무료 슬롯으로 특별한 경험을 즐겨보세요.
프라그마틱 슬롯 체험
프라그마틱의 게임을 플레이하면 항상 긴장감 넘치고 즐거운 시간을 보낼 수 있어 좋아요. 여기서 더 많은 이야기를 들려주세요!
https://www.iaz681.com
https://www.b4closing.com
https://www.kesambet.com
sm-slot.com
그러나 동시에 많은 사람들이 무언가 잘못되었음을 알아채기 시작했습니다.
saungsantoso.com
Xiao Jing은 잠시 생각했습니다. “아마 구백 사십은 넘을 것입니다.”
kinoboomhd.com
Fang Jifan은 Zhu Houzhao에서 자연스럽게 얼굴을 만들었습니다.
binsunvipp.com
Fang Jifan의 전생에는 주변에 그러한 예가 너무 많았습니다.
sm카지노 쿠폰
“너…너…” Zhang Chaoxian은 이미 분노했습니다.
https://hollybollyfun.com/
agonaga.com
그리고 다음 단계는 적시를 보고 Ning 왕에게 큰 놀라움을 선사하는 것입니다.
amruthaborewells.com
이때 Hongzhi 황제는 Zhu Houzhao에게 일어난 일 때문에 여전히 분개했습니다.
rociofaks.com
잘못 들은 탕인은 놀라 눈을 들어 팡지판을 믿을 수 없다는 듯이 바라보았다.
http://ad1.dyntracker.com/set.aspx?dt_url=https%3A%2F%2Fmaseraticlubuae.com%2F
modernkarachi.com
Fang Jifan은 “Fang Xiaofan”이라고 말하기 전에 오랫동안 참았습니다.
프라그마틱 관련 글 읽는 것이 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱에 대한 정보를 공유하고 있어요. 함께 교류하며 더 많은 지식을 얻어봐요!
에그벳
프라그마틱 슬롯에 대한 설명 감사합니다! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 얻을 수 있어요. 함께 이야기 나누면서 더 많은 지식을 얻어가요!
https://xianguozhaoshang.com/
https://spinner44.com/
https://jiangxiangtiyu.com/
프라그마틱 슬롯에 대한 정보가 정말 유용했어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 새로운 내용을 찾아보세요. 함께 지식을 나누면 좋겠어요!
프라그마틱슬롯
프라그마틱에 대한 이 글 감사합니다. 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 유용한 정보를 찾아보세요. 서로 이야기 나누면 더 좋겠죠!
https://www.anomaxx.com
https://jxbodun.com/
https://btob-business.com/
напольный кондиционер http://www.kondicionery-nedorogo-msk.ru/.
hz-wallpaper.com
Tongzhou 안팎은 금국처럼 단단하며 기둥 하나에는 세 개의 계단이 있고 보초 하나에는 다섯 개의 계단이 있습니다.
https://nowlifestyle.com/redir.php?url=https%3A%2F%2Fwww.anomaxx.com