اپلگوگل

رقیب آی‌مسیج در گوشی‌‎های اندرویدی به زودی عرضه می‌شود

یکی از دلایلی که کاربران آیفون را از مهاجرت به اندروید و امتحان تجربه کار با این پلتفرم، منصرف می‌کند نبود اپلیکیشن آی‌مسیج (iMessage) در گوشی‌های اندرویدی است. اما به نظر می‌رسد که این گلایه‌ها مبنی بر نبود اپلیکیشنی مشابه آی‌مسیج در اندروید، به گوش مدیران گوگل رسیده و این شرکت اقدامات خود برای فراهم کردن گزینه‌ای مناسب و با قابلیت‌هایی شبیه به آی‌مسیج آغاز کرده است.

چند وقتی است که گوگل روی اضافه کردن قابلیت ارتباطی RCS که تحت عنوان «سرویس ارتباطی غنی» شناخته می‌شود و از آن به عنوان شیوه جدید ارتباط بین دستگاهی نیز یاد می‌شود، تمرکز کرده و سعی دارد تا این استاندارد را به گوشی‌های اندرویدی بیشتری اضافه کرند.

این شرکت اخیر با اپراتور مخابراتی AT&T وارد همکاری شده تا بتواند اپلیکیشن Messages خود را به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض پیام‌رسانی برای مشتریان این اپراتور در آمریکا قرار دهد و پشتیبانی از RCS را به گوشی‌های اندرویدی بیشتری بیاورد.

با کمک RCS، دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند به قابلیت‌هایی شبیه به آنچه در آی‌مسیج مشاهده می‌شود، دسترسی داشته باشند. برای مثال، قادر خواهند بود تصاویری با رزولوشن بالا یا ویدیوهایی باکیفیت را در خلال مکالمات متنی برای یکدیگر ارسال کنند. همچنین با کمک این ویژگی، کاربران می‌توانند از طریق وای‌فای یا دیتا، برای هم پیام‌های متنی ارسال کنند.

همچنین با RCS، امکان مشاهده علامت کلاسیک سه نقطه (…) در حین تایپ کردن پیام توسط شخص مخاطب وجود دارد که نمونه آن را در آی‌مسیج هم می‌بینیم. از طرفی دیگر، امکان ملحق یا خارج شدن از چت‌های گروهی نیز بدون نیاز به ایجاد یک Thread جدید میسر خواهد بود.

از همه مهم‎‌تر، پیام‌ها در قالب RCS به صورت رمزنگاری‌شده ارسال می‌شوند و از امنیت بالایی برخوردارند. گوگل ماه گذشته در این رابطه عنوان کرد که پیام‌های ردوبدل‌شده میان کاربران در RCS رمزنگاری می‌شوند و توسط هیچ شخص یا شرکتی خوانده نمی‌شود.

دیوید کریستوفر، از مدیران ارشد AT&T در این باره می‌گوید که بسیاری از کاربران این اپراتور، از سرویس RCS برای ارسال پیام به دوستان یا خانواده خود استفاده می‌کنند. این همکاری جدید با گوگل می‌تواند به قابلیت‌های این سرویس بیفزاید و کاربران بیشتری بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا