تکنولوژیخودرو الکتریکی

مرگ دو نفر در پی تصادف خودروی تسلا


مقامات تگزاس آمریکا اعلام کردندکه در پی تصادف یک خودروی تسلا با درخت و آتش‌سوزی آن، دو سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند.

در این گزارش آمده که در زمان تصادف هیچ یک از دو سرنشین خودرو، پشت فرمان نبودند و خودرو با سرعت زیاد در حال حرکت بود. پلیس اعلام کرده که در حال بررسی دلایل بروز این اتفاق است. به گفته شاهدان، خودروی تسلا پس از برخورد به درخت دچار آتش‌سوزی شد که بعد از گذشت چهار ساعت و استفاده از 30 هزار گالن آب، موفق به مهار آتش شدند.

افرادی که در محل حادثه حضور داشتند، اعلام کردند که باتری خودرو مدام به شعله‌های آتش اضافه می‌کرد و به همین دلیل خاموش کردن خودرو سخت شد و چند ساعت طول کشید. مسئولان محلی نیز بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع با شرکت تسلا تماس گرفتند تا درباره نحوه خاموش کردن سریع‌تر آتش سوال کنند که هنوز مشخص نیست پاسخی را از سوی تسلا دریافت کرداند یا خیر.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که این خودرو با سرعت زیاد در حال حرکت بود و در پیچ جاده، نتوانست به خوبی دور بزند و در نهایت از جاده خارج شد و با همان سرعت به درخت برخورد کرد. بر اساس این گزارش، یکی از این دو نفر در صندلی جلویی کنار راننده نشسته بود و نفر دوم نیز در لحظه تصادف در صندلی پشت حضور داشت.

اگر در هنگام تصادف، کسی پشت فرمان نبود اما هنوز مشخص نیست که آیا سیستم کمک‌راننده آتوپایلوت در این خودروی تمامی‌الکتریکی 2019 تسلا فعال بوده یا خیر. شرکت تسلا هنوز واکنشی را در قبال این تصادف نشان نداده و درخواست رسانه‌ها برای توضیح در این خصوص را نمی‌پذیرد.

حداقل 23 پرونده تصادف مرتبط با سیستم آتوپایلوت تسلا در دست تحقیق و بررسی است اما این برای اولین بار است که تصادف مرگباری بدون حضور راننده پشت فرمان خودروی تسلا اتفاق می‌افتد. تسلا پیشتر به دارندگان خودروهای خود هشدار داده بود که سیستم اتوپایلوت یک سیستم خودران نیست و در حین رانندگی می‌بایست به دقت حرکات خودرو را زیر نظر داشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا