تکنولوژیگوناگون

چرا هنوز هم به خرید سانترال پاناسونیک نیاز داریم؟

تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک، برای بیشترین بهره‌وری از ارتباطات تلفنی خود با مشتریان، نیاز به راه‌اندازی یک مرکز تلفن در مجموعه کاری خود دارند. تا چندی قبل، استفاده از دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای راه‌اندازی این مراکز بود. اما با ظهور تکنولوژی VoIP (انتقال صدا در بستر اینترنت) به تدریج مراکز تلفنی نرم افزاری و تحت شبکه به عنوان یک رقیب قدرتمند برای دستگاه‌های آنالوگ و سخت افزاری سانترال پاناسونیک چه در زمینه ی فنی و چه در تفاوت با قیمت سانترال پا به عرصه گذاشتند.

این روزها مراکز تلفنی تحت شبکه با توجه به امکانات و قابلیت‌های متعددی که دارند به انتخاب اول بسیاری از مجموعه‌های کاری، ادارات و سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. با این‌وجود هرگز نمی‌توانیم دوران سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک را تمام شده بدانیم. زیرا این دستگاه‌‌ها هم‌چنان می‌توانند پاسخ‌گوی تمامی نیازهای انواع کسب و کارها باشند.

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چرا هنوز هم به سانترال‌های پاناسونیک نیاز داریم؟ اگر به تازگی قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفنی برای کسب و کار خود را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید. ما به انتخاب شما بین مراکز تلفن نرم افزاری و سانترال‌های آنالوگ Panasonic کمک خواهیم کرد. همچنین در صورت تصمیم بر خرید تلفن سانترال می توانید قیمت تلفن سانترال را نیز از لینک داده شده مشاهده کنید.

آشنایی با سانترال پاناسونیک

سانترال دستگاهی است که در مجموعه‌های کاری نصب می‌شود و سبب بهبود ارتباط این مراکز با مشتریان خود می‌شود. اما این دستگاه، از چه طریقی می‌تواند نقش خود را در کسب و کارهای مختلف ایفا کند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

تعداد خطوط شهری مجموعه‌های کاری محدود است و این خطوط برای استفاده تمام کارکنان، کافی نیستند. از طرفی نمی‌توان به هر کارمند، یک خط شهری جداگانه اختصاص داد. اینجاست که دستگاه سانترال برای رفع این مشکل وارد عمل می‌شود. این دستگاه تمامی خطوط شهری را دریافت کرده و آن‌ها را با اختصاص دادن داخلی‌ها به کارمندان، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

چرا هنوز هم به خرید سانترال پاناسونیک نیاز داریم؟

به عبارتی دیگر، بعد از راه‌اندازی مرکز تلفن و استفاده از سانترال آنالوگ پاناسونیک، هر کارمند یک داخلی در اختیار خواهد داشت و از طریق این خط، می‌تواند به تمامی خطوط شهری مجموعه دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، کارمندان می‌توانند به تمامی تماس‌های خط‌های مختلف شهری پاسخ داده و از هر کدام از آن‌ها برای برقراری تماس استفاده نمایند.

البته راه‌اندازی سانترال و مرکز تلفن پاناسونیک مزایای دیگری نیز در اختیار مجموعه‌های کاری قرار می‌دهد. موارد زیر، تنها بخشی از امکاناتی هستند که این دستگاه‌ها به کاربران خود عرضه می‌کنند:

  1. مدیریت بهتر تماس‌های ورودی
  2. استفاده از اپراتور گویا
  3. کاهش هزینه‌ها با رایگان شدن تماس‌های داخلی
  4. نظارت بهتر بر عملکرد کارمندان در پاسخ‌گویی به مشتریان

انواع سانترال‌های پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به صورت کلی به دو دسته دستگاه‌های آنالوگ و سانترال‌های تحت شبکه تقسیم می‌شوند. بله درست شنیدید! شرکت پاناسونیک به صورت حرفه‌ای در زمینه تولید و عرضه انواع سانترال‌های نرم افزاری نیز فعالیت می‌کند. البته ما در این مقاله تنها به بررسی سانترال‌های آنالوگ خواهیم پرداخت.

سانتارال‌های پاناسونیک از یک جنبه دیگر به دو دسته دستگاه‌های کم‌ظرفیت و پرظرفیت تقسیم بندی می‌شوند. سانترال‌های کم‌ظرفیت Panasonic به منظور استفاده در شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط طراحی و تولید می‌شوند و همگی آن‌ها از نوع آنالوگ محسوب می‌شوند. دستگاه KX-TES824 مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین سانترال کم‌ظرفیت پاناسونیک به شمار می‌رود. در صورت نیاز به راهنمایی برای تنظیمات این دستگاه می توانید مقاله ی مربوط به راهنمای تنظیمات سانترال پاناسونیک 824 را مطالعه نمایید.

سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک بیشتر در مجموعه‌های کاری بزرگ، ادارات و سازمان‌ها کاربرد دارند. سری TDA از این دستگاه‌ها آنالوگ هستند؛ این در حالیست که سری TDE کاربردی دوگانه دارد و توانایی پشتیبانی از خطوط آنالوگ و تحت شبکه را به صورت همزمان دارا است.

نحوه راه‌اندازی سانترال پاناسونیک

سانترال پاناسونیک یک باکس سخت افزاری است که باید در محل مناسب و از قبل تعیین شده نصب شود. پس از نصب موفق این دستگاه، نوبت به کابل‌کشی‌های لازم برای اتصال خطوط شهری و تخصیص داخلی‌ها می‌رسد. در نهایت و در مهم‌ترین مرحله این سانترال‌ها باید به صورت نرم افزاری نیز راه‌اندازی شده و داخلی‌ها، خطوط شهری، قابلیت‌های مختلف و … روی آن‌ها تعریف شوند.

برای راه‌اندازی یک سانترال پاناسونیک دو روش وجود دارد:

  1. استفاده از یک تلفن مدیریتی
  2. اتصال دستگاه به کامپیوتر و استفاده از نرم افزار مخصوص

در روش اول که بیشتر برای راه‌اندازی سانترال‌های کم‌ظرفیت کاربرد دارد، یک تلفن مدیریتی را به دستگاه متصل می‌کنند و پس از آن، کدهای مربوط به فعال‌سازی قابلیت‌های مختلف، روی تلفن وارد می‌شوند. برای راه‌اندازی سانترال‌های پرظرفیت معمولا از روش دوم یعنی اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کنند.

در این روش، دستگاه از طریق کابل USB به یک رایانه شخصی متصل می‌شود و تمامی کدهای برنامه‌ریزی در یک نرم افزار مخصوص وارد می‌شوند. توجه داشته باشید که راه‌اندازی دستگاه‌های سانترال پاناسونیک یک امر کاملا تخصصی بوده و باید توسط تکنیسین‌های فنی و متخصص انجام شود.

چرا به سانترال پاناسونیک نیاز داریم؟

اکنون و پس از آشنایی اولیه و مختصر با انواع سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک، قصد داریم به سوالی که در ابتدای مقاله مطرح کردیم، پاسخ دهیم. چرا با وجود گسترش مراکز تلفن نرم افزاری و تحت شبکه، هم‌چنان به سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک نیاز داریم؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از مجموعه‌های کاری، هم‌چنان از خطوط آنالوگ استفاده می‌‌کنند. اگرچه روی این خطوط هم می‌توان از مراکز تلفن تحت شبکه استفاده کرد، اما برای این کار، نیاز به هزینه‌های اضافی و خرید تجهیزات جانبی مختلف خواهید داشت. به همین دلیل، سانترال‌های پاناسونیک برای کسب و کارهایی که از خطوط آنالوگ استفاده می‌کنند، هم‌چنان بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

چرا هنوز هم به خرید سانترال پاناسونیک نیاز داریم؟

از طرفی دیگر، کاربری سانترال‌های آنالوگ راحت‌تر از مراکز تلفن نرم افزاری است. برای کاربرانی که با مفاهیم شبکه آشنایی کافی ندارند، استفاده از مراکز تلفن تحت شبکه می‌تواند دردسرساز باشد. به همین دلیل و با توجه به تمامی جنبه‌های مختلف، بسیاری از مجموعه‌های تجاری، ادارات و سازمان‌ها هم‌چنان نیاز به استفاده و راه‌اندازی سانترال‌های آنالوگ دارند.

کلام پایانی

مراکز تلفن تحت شبکه با قابلیت‌ها و امکانات متنوعی که به کاربران عرضه می‌کنند، دیر یا زود به صورت کامل جای سانترال‌های آنالوگ را خواهند گرفت. اما تا آن زمان، هم‌چنان استفاده از این دستگاه‌ها در بسیاری از مجموعه‌های کاری، مقرون به صرفه‌تر و قابل توجیه‌تر از نمونه‌های تحت شبکه هستند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید به دید روشنی از سانترال‌های آنالوگ پاناسونیک، تفاوت‌های آن‌ها با مراکز تلفن تحت شبکه، قابلیت‌ها و مزایای آن‌ها و … دست پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا