ارز دیجیتالتکنولوژی

فعالیت بزرگ‌ترین کارگزار رمزارز جهان در بریتانیا ممنوع شد

نهاد ناظر امور مالی بریتانیا (FCA)، فعالیت شرکت بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین کارگزار رمزارز جهان در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این حکم که جدیدترین تصمیم در راستای اقدامات نهادهای قانونی در کشورهای مختلف به منظور محدود کردن رمزارزها و بازار آن به شمار می‌رود، این کارگزار بزرگ رمزارز جهان دیگر اجازه فعالیت در بریتانیا را ندارد.

در بیانیه منتشرشده از سوی نهاد ناظر امور مالی بریتانیا، شرکت بایننس مارکتس لیمیتد (Binance Markets Limited) که شاخه فعال در بریتانیای شرکت بزرگ فایننس محسوب می‌شود، از تاریخ 30 ژوئن یعنی کمتر از 48 ساعت دیگر، مجوز اجرای فعالیت قانونی در این کشور را نخواهد داشت.

این شرکت که در زمینه ارائه خدمات کارگزاری یا همان صرافی رمزارز در بریتانیایی فعالیت داشت و این خدمات را از طریق وب‌سایت خود در اختیار کاربران قرار می‌داد و از لحاظ حجم معاملات، بزرگ‌ترین کارگزار رمزارز در جهان به شمار می‌رود.

با این حال، این شرکت یکی از چند شرکت فعال در حوزه رمزارز بوده که اطلاعات مورد نیاز برای ثبت فعالیت‌های خود در نهاد ناظر امور مالی بریتانیا (FCA) را که اهدافی همچون مقابله با پولشویی را دنبال می‌کرد، ارائه نکرده است.

سخنگوی شرکت بایننس اما در واکنش به این اقدام FCA عنوان کرد که این تصمیم هیچ تاثیر مستقیمی‌بر خدماتی که از طریق وب‌سایت Binance.com به مشتریان ارائه می‌شود، نخواهد داشت و ارتباط این شرکت با مشتریان به مانند گذشته تداوم خواهد داشت. در ادامه صحبت‌های سخنگوی بایننس آمده است که این شرکت، همکاری سازنده‌ای را با نهادهای قانون‌گذار دارد.

بریتانیا تنها کشوری نیست که بایننس را هدف قرار داده؛ در هفته گذشته نیز کشور نهاد خدمات مالی ژاپن در خصوص فعالیت‌های بدون مجوز این شرکت در ژاپن هشدار داد. در این بین، اخیرا کشور چین نیز قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در قبال فعالیت‌های استخراج رمزارز اعمال کرده و از ماینرها خواسته تا فعالیت خود را متوقف کنند.

افزایش قانون‌گذاری‌های سفت‌وسخت در قبال بازار نوظهور رمزارزها می‌تواند بیش از پیش بر ابهامات پیرامون آینده رمزارزها بیفزاید. اگر خاطرتان باشد، بهای بیت کوین در ماه آوریل به چیزی حدود 65 هزار دلار رسید، اما طولی نکشید که این روند صعودی متوقف شد و اکنون ارزش آن به 34 هزار دلار رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا