تکنولوژیموبایل

اسنپدراگون 888 پلاس با سرعت کلاک 3 گیگاهرتزی معرفی شد

کوالکام ساعاتی پیش از مدل جدید پردازنده‌های موبایلی خود تحت عنوان اسنپدراگون 888 پلاس رونمایی کرد.

چیپستی که نسخه ارتقایافته‌ای از اسنپدراگون 888 محسوب می‌شود که این روزها در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار استفاده می‌شود. حال با معرفی نسخه جدید این پردازنده، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، قول عرضه محصولی مجهز به این تراشه را به طرفداران برند خود داده‌اند.

و اما در خصوص مشخصات اسنپدراگون 888 پلاس باید گفت که از حداکثر سرعت کلاک 3 گیگاهرتزی بهره می‌برد. این در حالی است که مدل قبلی یعنی اسنپدراگون 888 به سرعت کلاک 2.84 گیگاهرتزی مجهز شده است.

همچنین در این چیپست جدید از نسل ششم فناوری AI Engine استفاده شده که می‌تواند سرعت پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را تا 20 درصد افزایش دهد. به مانند اسنپدراگون 865 که در سال 2020 معرفی شد، این محصول نیز از قابلیت Elite Gaming برای اجرای بهتر بازی‌های موبایلی بهره می‌برد.

از جمله تفاوت‌های اسنپدراگون 888 پلاس با مدل قبلی می‌توان به مودم X60 5G و وای‌فای 6E اشاره کرد. تاکنون چند شرکت بزرگ، از تصمیم خود برای معرفی محصولی مجهز به این پردازنده خبر داده‌اند. ایسوس از جمله این شرکت‌هاست که قصد دارد مدلی مجهز به اسنپدراگون 888 پلاس را به خانواده محصولات ROG Phone خود اضافه کند. گفته می‌شود که این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای گیمرهای موبایلی خواهد بود.

ایسوس پیشتر از پردازنده اسنپدراگون 865 در گوشی ROG Phone 3 استفاده و تراشه اسنپدراگون 888 را نیز در مدل ROG Phone 5 تعبیه کرد. موتورولا نیز قصد دارد اسمارت‌فون جدید خود را مجهز به پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس عرضه کند.

البته با توجه به رویه این شرکت در عرضه گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده، این تصمیم کمی‌عجیب به نظر می‌رسد. شرکت چینی آنر نیز اخیرا اعلام کرد گوشی مجیک 3 خود را مجهز به اسنپدراگون 888 پلاس عرضه خواهد کرد.

از آنجایی که این شرکت دیگر تحت مالکیت هواوی قرار ندارد، می‌تواند از پردازنده‌های شرکت کوالکام و همچنین سیستم عامل اندروید گوگل در محصولات خود استفاده کند. شرکت‌های شیائومی‌و ویوو نیز اخیرا از تصمیم خود برای استفاده از این پردازنده در گوشی‌های جدیدشان خبر داده‌اند.

در این میان، سامسونگ هنوز هیچ حرفی در خصوص استفاده از این پردازنده در نسل جدید کهکشانی‌های خود نزده است. این شرکت پیشتر از پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس در گوشی گلکسی نوت 20 اولترا و همچنین گلکسی زد فولد 2 خود استفاده کرد و حال باید منتظر ماند و دید که آیا این چیپست، خواهد توانست راهی به محصولات این شرکت باز کند یا خیر.

طبق گفته کوالکام، گوشی‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس احتمالا بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر معرفی خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا