اسپیس ایکساینترنت

دانلود غیر قانونی فیلم با اینترنت استارلینک چه عواقبی دارد؟

روایت یکی از کاربران استارلینک از دانلود فایل تورنت یک فیلم

اگر بخواهید از سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به صورت غیر قانونی فیلم دانلود کنید، منتظر اخطار شرکت اسپیس‌ایکس باشید.

یکی از کاربران استارلینک کنجکاو بود بداند که شرکت اسپیس ایکس دربرابر اقدام به دانلود غیرقانونی فیلم و نقض قانون کپی رایت چه واکنشی نشان می‌دهد. مشخص شد که این شرکت، خیلی هم روی این موضوع حساس است. این کاربر، در پستی در وبسایت ردیت، اخطار شرکت اسپیس ایکس را منتشر کرد :

«باید تاکید کنیم که شما یا هر کاربر دیگری که از سرویس استارلینک استفاده می‌کند، باید از دانلود غیر قانونی مطالب تحت قانون کپی رایت خود داری کند. دانلود مطالب تحت قانون کپی رایت، بدون داشتن مجوز مربوطه منجر به لغو یا تعلیق سرویس کاربر خواهد شد و به علاوه، فرد خاطی را در معرض اقدام قانونی توسط مدعی حق کپی رایت قرار خواهد داد.»

پیغام اخطار ارسال شده به کاربر استارلینک به دلیل دانلود غیرقانونی

این کاربر که در آمریکا ساکن است در ردیت اعلام کرد که از قصد این دانلودها را از طریق اینترنت استارلینک انجام داده تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد. وی بعد از اینکه فایلی با حجم بالا را دانلود کرد، با این اخطار مواجه شد.

این کاربر در پست خود نوشته:« من از ابتدای زمانی که سرویس استارلینک را گرفتم یعنی تقریبا 2 ماه، دانلود انجام می‌دادم، البته بیشتر دانلودها کم حجم بودند. اما به محض اینکه فایل سنگینی از شرکت Fortune 500 را دانلود کردم با اخطار مواجه شدم، به نظر من که دلیل اخطار نیز همان فایل پر حجم بوده است.»

این اخطار ثابت می‌کند که قوانین حاکم بر دیگر سرویس‌های تامین کننده اینترنت در دنیا، در فضای استارلینک نیز حاکم است: اگر یک آی‌اس‌پی(تامین کننده اینترنت) متوجه شود که دانلود غیرقانونی به روی آن سرویس صورت می‌گیرد، اخطاریه‌ای برای کاربر خاطی ارسال می‌کند. این کار را صاحب حق کپی رایت نیز می‌تواند با پیگیری دانلود‌های تورنت فایل یک فیلم انجام دهد. صاحب حق کپی رایت می‌تواند لیستی از آی‌پی‌آدرس‌های مرتبط با دانلود غیر قانونی فیلم خود را به آی‌اس‌پی اعلام کند و از آنها درخواست برخورد کند.

البته مخفی کردن آدرس آی‌پی واقعی، کار سختی نیست. بسیاری از کاربران اینترنت در سرتاسر دنیا، می‌دانند که مثلا با یک نرم افزار تغییر آی‌پی، چگونه تامین کننده اینترنت را دور زده و نگذارند که آنها به ترافیک اینترنتشان دسترسی پیدا کند. پس کاربران استارلینک قاعدتا می‌توانند به صورت مخفیانه دانلودهای خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا