تکنولوژیفضا

«ویرجین گلکتیک» مجوز اعزام گردشگر به فضا را دریافت کرد

شرکت ویرجین گلکتیک از کسب مجوز اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای اعزام گردشگران به فضا خبر داد.

این تاییدیه در حالی صادر شد که ویرجین گلکتیک حدود یک ماه پیش توانست با موفقیت، پرتاب آزمایشی فضاپیمای سرنشین‌دار VSS Unity پشت سر بگذارد. در این پرواز، دو خلبان هدایت فضاپیما را برعهده داشتند و توانستند تا ارتفاع تقریبا 90 کیلومتری زمین برسند و پس از چند دقیقه، دوباره به زمین بازگردند.

ویرجین گلکتیک قصد دارد تا در طی ماه‌های آتی، سه پرتاب آزمایشی دیگر را نیز با فضاپیمای خود انجام دهد تا مقدمات اعزام اولین گروه از گردشگران فضایی را فراهم کند. این شرکت اکنون به رقیبی جدید برای جف بزوس و شرکت تحت هدایت وی یعنی بلو اوریجین که چنین هدفی را دنبال می‌کند، تبدیل شده است.

برخلاف کپسول‌های فضایی بلو اوریجین و اسپیس ایکس که به صورت خودکار عمل می‌کنند، ویرجین گلکتیک از یک فضاپیمای مجهز به دو بال و با هدایت دو خلبان برای اعزام گردشگران فضایی، بهره می‌برد.

مایکل کولگلازیر، مدیرعامل ویرجین گلکتیک در این باره عنوان کرد: تاییدیه FAA برای پروازهای تجاری‌مان، در کنار تست موفقیت‌آمیز روز 22 مه، به ما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانیم اولین گروه از گردشگران را در فصل تابستان امسال به فضا بفرستیم.

ویرجین گلکتیک از سال 2018 تاکنون، سه پرواز به فضا را با موفقیت پشت سر گذاشته است. تاکنون بیش از 600 نفر برای تجربه سفر فضایی با فضاپیمایی شرکت ویرجین گلکتیک اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند. بهای اولیه بلیط این سفر برابر با 250 هزار دلار تغیین شده که انتظار می‌رود پس از آغاز ثبت‌نام مجدد، این قیمت افزایش یابد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا