تکنولوژی

هیوندای رسما مالک بوستون داینامیکس شد

هیوندای به‌تازگی با عقد قراردادی با شرکت سافت بانک و خرید 80 درصد از سهام مجموعه رباتیک بوستون داینامیکس، هدایت و مالکیت آن را بر عهده گرفت.

البته با این اتفاق، روند طراحی و توسعه ربات‌های پیشرفته توسط بوستون داینامیکس ادامه خواهد داشت، با این حال، هیوندای قصد دارد تا با این خرید جدید، فعالیت‌های خود در حوزه رباتیک را بیش از پیش توسعه دهد. تا پیش از این، بوستون داینامیکس به طور کامل، تحت مالکیت سافت بانک قرار داشت.

هیوندای اما از ماه نوامبر 2020، مذاکرات و تلاش‌های خود را برای تصاحب این مجموعه رباتیک آغاز کرد. تا اینکه در ماه دسامبر، این شرکت کره‌ای طی توافق با سافت بانک، 80 درصد از سهام این مجوعه را با قراردادی به ارزش 1.1 میلیارد دلار از آن خود کرد.

این خرید، سومین جابجایی و تغییر مالکیت بوستون داینامیکس در طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این شرکت در سال 2013 توسط آلفابت، شرکت مادر گوگل، خریداری شد و در سال 2017 نیز به زیرمجموعه سافت بانک اضافه شد.

هیوندای قصد دارد تا از دانش و تخصص مهندسان بوستون داینامیکس برای تولید انواع محصولات هوشمند خود در آینده استفاده کند که از جمله آن‌ها می‌توان به محصولات خودران، هوش مصنوعی، کارخانه‌های هوشمند، ربات‌ها و وسایل حمل و نقل شهری هوشمند اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد، تصاحب بوستون داینامیکس توسط هیوندای، خللی را در روند ساخت انواع ربات‌های تجاری این مجموعه ایجاد نخواهد کرد. بلکه برعکس، هیوندای قصد داد تا بازار فروش جهانی بوستون داینامیکس را توسعه دهد و زمینه ساخت ربات‌های پیشرفته‌ای را در حوزه‌های مختلف فراهم کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا