تکنولوژی

رونمایی از ربات «استرچ» بوستون داینامیکس+ ویدیو

بوستون داینامیکس اخیرا از یک ربات جدید به نام استرچ (Strech) رونمایی کرد که می‌تواند در انبار کالاها به حرکت در آید و جعبه‌ها را جابجا کند.

این ربات چندکاره قادر است به لطف بازوهای قدرتمند و قدرت مانور بالای خود به یکی از پرکارترین نیروها در انبارها تبدیل شود. به گفته بوستون داینامیکس، استرچ به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن بارها و جعبه‌ها را از سکوها خالی و یا آن‌ها در محلی مشخص مرتب کند.

در واقع، استرچ را باید اولین ربات تجاری برای استفاده در انبارها و مراکز توزیع دانست که قادر است در تمامی‌جهات حرکت کند و به لطف گیرنده‌های هوشمند و بازوهای سبکی که از آن بهره می‌برد، می‌تواند انواع محصولات را بلند کند.

در این ربات از فناوری بینش کامپیوتری استفاده شده که با کمک آن می‌تواند جعبه‌ها را ببیند و از هم تمییز دهد. بوستون داینامیکس می‌گوید ربات استرچ با ورود خود به انبارها، کارهای سخت و دشوار برای نیروی کار انسانی را بر عهده خواهد گرفت و بدین ترتیب، از بروز اتفاقات و حوادث پیش‌بینی نشده در انبارها پیشگیری می‌کند.

این شرکت معتقد است که با توجه به شرایط این روزهای جهان و همچنین تمایل بیشتر کاربران به خریدهای آنلاین، وجود چنین ربات‌هایی در انبارها بسیار ضروری است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا