ارز دیجیتالایران

آغاز ثبت نام برای بازگرداندن پول کاربران «صرافی کریپتولند» از امروز

در اواخر اردیبهشت ماه بود که با اعلام خبر دستگیری «سینا استوی»، مدیرعامل صرافی رمز ارز کریپتولند به جرم اخلال در نظام اقتصادی، حساب های کاربران این صرافی به حالت تعلیق در آمد. از آن زمان تاکنون کاربرانی که سرمایه خود را به این صرافی سپرده بودند در ابهام و بلاتکلیفی به سر می بردند؛ اما حالا اعلام شده که قرار است فرآیند حسابرسی کاربران با هدف بازگشت مبالغی که نزد این صرافی سپرده بودند آغاز شود.

زمانبندی ثبت نام از کاربران مال باخته کریپتولند

به گزارش گرداب، قرار است فرآیند حسابرسی کاربرانی که حساب آنها در صرافی کریپتولند مسدود شده بود، از امروز سه شنبه اول تیر ماه آغاز شود؛ در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ضابطین قضایی و دستور مقام محترم قضایی، کاربران این سایت می‌بایست به منظور احراز هویت بر اساس جدول زمان‌بندی زیر و رقم آخر کد ملی خود، مشخصات خود را در سایت این صرافی به آدرس cryptoland.com ثبت کنند. بدیهی است روند پرداخت پس از احراز و تایید هویت انجام خواهد گرفت.

جدول زمانی ثبت نام برای حسابرسی کاربران کریپتولند

  • بر همین اساس نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آنها ارقام ۰، ۱ و ۲ است روز سه شنبه اول تیر ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ خواهد بود.
  • نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آنها ارقام ۳، ۴ و ۵ است روز چهارشنبه ۲ تیر ماه خواهد بود.
  • نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آنها ارقام ۶، ۷ و ۸ است پنجشنبه ۳ تیر ماه خواهد بود.
  • نوبت ثبت نام کاربرانی که رقم آخر کد ملی آنها ۹ است و همچنین کاربرانی که به هر دلیل موفق به ثبت نام در تاریخ‌های قبلی نشده‌اند جمعه ۴ تیر ماه خواهد بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است که در صورتی که کاربران این صرافی در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نکنند، تبعات و مسئولیت این اقدام به عهده خود کاربر خواهد بود.

بازگشت پولهای مالباختگان صرافی کریپتولند

وعده «بازپرس پرونده» مبنی بر بازگشت پول ها

آمارها حاکی از آنست که این صافی بیش از 150 هزار کاربر دارد. هفته گذشته، تعداد زیادی از کاربران مال باخته این صرافی، در اعتراض به بلوکه شدن پول هایشان در حساب های این مجموعه، مقابل دادسرای رسیدگی به جرائم اقتصادی تجمع کردند. در همین راستا، نریمانی، بازپرس پرونده صرافی رمزارز کریپتولند، ضمن تشریح دلایل تاخیر ایجاد شده در پرداخت مبالغ، وعده داد که تا آخر خرداد ماه، پرداخت بخشی از این مبالغ آغاز خواهد شد. نریمانی تاکید کرد: تلاش ما بازگشت هرچه سریع‌تر دارایی مردم است. وی افزود: هرچند به طور قانونی می‌بایست پرونده، رسیدگی و سپس پرداخت‌ها آغاز می‌شد؛ اما بازگشت پول مردم خارج از این روند پرداخت خواهد شد. بنابراین مردم نگران نباشند.

بازپرس پرونده رسیدگی به کاربران کرپیتولند ادامه داد: تیم اطلاعات سپاه تلاش می‌کند که از نگرانی کاربران بکاهد و سینا استوی، مدیرعامل صرافی کریپتولند نیز در روند بازپرسی با مسئولان همکاری کرده است؛ بنابراین اولویت مسئولان این پرونده، پرداخت هرچه زودتر رمزارز و دارایی مردم است. نریمانی در تشریح جزییات این موضوع گفت: این صرافی بالغ بر ۱۵۰ هزار کاربر دارد و بیش از ۴۰ هزار نفر در سایت گرداب تاکنون ثبت‌نام کرده اند.

علت دستگیری «استوی» چه بود؟

با وجود آنکه در توییت منتشر شده از سوی مقامات قضایی در حساب کاربری استوی، علت دستگیری وی اخلال در نظام اقتصادی عنوان شده است، بسیاری از کارشناسان علت این دستگیری را راه اندازی توکن (BRG) عنوان کرده اند و می گویند که فعالیت خود کارگزاری کریپتولند مشکلی ندارد. آنها معتقدند مشکل رمز ارزی که استوی تولید کرده این است که هیچ گونه پشتوانه اطلاعاتی ندارد. پس از انتشار خبر دستگیری استوی، توکن BRG با فشار فروش مواجه شد و قیمت آن به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

دستگیری استوی

دستگیری سینا استوی، مدیرعامل این صرافی رمزارز در حالی انجام شد که مدتی پیش، نام وی به دلیل خرید «اولین توئیت تاریخ» به مبلغ دو میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بر سر زبانها افتاده بود. این توییت که متعلق به جک دورسی بود، در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶ (اول فروردین ۱۳۸۵) منتشر شده و در متن این توییت آمده است: «اکنون حساب کاربری توییترم را تنظیم کردم.» (just setting up my twttr)

در سال جاری و پس از گذشت ۱۵ سال از تاریخ درج، این توییت به عنوان یک امضای دیجیتال منحصربه فرد، در وبسایتی که به فروش توییت ها به عنوان رمزهای غیرقابل معاوضه یا ان اف تی (NFT) اختصاص داشت، به فروش گذاشته شد. رمزهای غیرقابل معاوضه مثل امضاهای دیجیتالی هستند که مالکیت یک فرد بر تصاویر ویدئوها و دیگر رسانه های آنلاین را تایید می‌کنند.

 

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا