آمازونتکنولوژی

برنامه آمازون برای مقابله با کامنت‌ها و بررسی‌های جعلی

سال‌ها‌ست که آمازون با کامنت‌ها و بررسی‌ جعلی  محصولات در وب‌سایت خود مبارزه می‌کند و علی‌رغم حذف میلیون‌ها‌ مطلب و بررسی فیک، هنوز هم انبوهی از این مطالب در وب‌سایت این شرکت مشاهده می‌شوند.

آماوزن اما معتقد است که شرکت‌ها‌ی صاحب شبکه‌ها‌ی اجتماعی بیشترین نقش را در گسترش انتشار مطالب و بررسی‌ها‌ی جعلی دارند. این شرکت اخیرا اعلام کرد که بیش از 300 میلیون مشتری  فعال که از محصولات وب‌سایت آمازون استفاده می‌کنند و بیش از 1.9 میلیون شریک فروش نیز در سراسر جهان با این شرکت همکاری دارند.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که میلیون‌ها‌ مطلب و بررسی محصولات در وب‌سایت آمازون ثبت می‌شوند که بخش زیادی از آن‌ها‌ جعلی و فیک هستند. آمازون اخیرا اعلام کرد تنها در سال گذشته میلادی، بیش از 200 میلیون بررسی فیک را قبل از آنکه برای دیگر کاربران قابل رویت شوند، حذف کرد.

بخش زیادی از این بررسی‌ها‌ی فیک جعلی از شرکت‌ها‌یی نشات می‌گیرند که هزاران نفر را برای بررسی محصولات در اختیار دارند و بررسی‌ها‌ی مثبت را به برخی از تولیدکنندگانی که محصولاتشان در آمازون عرضه می‌شود، می‌فروشند.

آمازون معتقد است که این شرکت‌ها‌ از شبکه‌ها‌ی اجتماعی نیز برای تولید بررسی‌ها‌ی جعلی کمک می‌گیرند که علی‌رغم هشدارهای آمازون به صاحبان این شبکه اجتماعی در قبال چنین فعالیت‌ها‌یی، اقدام جدی برای مقابله با آن‌ها‌ صورت نمی‌گیرد. مهندسان شرکت آمازون برای مقابله و شناسایی این فعالیت‌ها‌، از فناوری یادگیری ماشینی بهره می‌گیرد.

آمازون در این خصوص عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال 2020، بیش از 300 گروه را به شرکت‌ها‌ی مالک شبکه‌ها‌ی اجتماعی معرفی کردیم که چیزی حدود 45 روز طول کشید تا این گروه‌ها‌ از پلتفرم‌ها‌ی شبکه‌ها‌ی اجتماعی حذف شدند. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز، بیش از 1000 گروه را شناسایی و معرفی کردیم که پس از پنج روز، فعالیت این گروه‌ها‌ مسدود شد.

آمازون می‌گوید: اگرچه سرعت پاسخگویی و حذف اکانت این گروه‌ها‌ در شبکه‌ها‌ی اجتماعی بیشتر شده، اما امیدواریم که این شرکت‌ها‌ بتوانند با در نظر گرفتن اقداماتی، مانعی از انتشار این بررسی‌ها‌ی جعلی در پلتفرم‌ها‌ی خود شوند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا