مایکروسافت

آیا ویندوز 11 با این ویژگی ناامیدکننده عرضه می‌شود؟

مایکروسافت به زودی از نسل جدید پلتفرم ویندوز خود که احتمالا ویندوز 11 نام خواهد داشت، رونمایی می‌کند.

پلتفرمی‌ که با اسم رمز Sun Valley شناخته می‌شود و می‌تواند تغییرات زیادی را در رابط کاربری نسخه ویندوز ایجاد کند. اما اخیرا اطلاعاتی از نسخه بیلد ویندوز منتشر شده که نشان می‌دهد مایکروسافت به دنبال اضافه کردن یک ویژگی بحث‌برانگیز جدید است که پیشتر واکنش‌های خوبی را از سوی کاربران به دنبال نداشته است.

با توجه به اسکرین شاتی که از این ویژگی جدید منتشر شده، می‌توان گفت که این قابلیت چیزی نیست منوی استارت شناور و تسک‌بار تعبیه شده در قسمت پایینی صفحه. به نظر می‌رسد که در ویندوز 11، دیگر خبری از لایو تایل نیست و جای خود را به آیکون‌هایی داده که به اپلیکیشن‌ها لینک شده‌اند و کاربر می‌تواند با توجه به خواست و سلیقه خود، آن‌ها را پین کند.

تسک‌بار جدید نیز از دیگر قابلیت‌های جدیدی که است که قرار است با تفاوتی زیاد جایگزین شود. در واقع، کاربران این روزهای ویندوز که سال‌ها با تسک‌باری تقریبا به یک شکل و شمایل کار کرده‌اند، شاید نتوانند با این طراحی جدید کنار بیایند.

البته به نظر می‌رسد که مایکروسافت، چنین واکنشی را از سوی کاربران پیش‌بینی کرده و امکانی را در نظر گرفته که کاربر می‌تواند در صورت تمایل، تسک‌بار خود را به حالتی شبیه به طراحی قبل بازگرداند.

گفته می‌شود که با مراجعه به بخش تنظیمات تسک‌بار، کاربران می‌توانند چیدمان تسک‌بار را تغییر دهند. گزینه مرتب‌سازی از سمت چپ نیز در این قسمت برای کاربران ارائه شده است. حتی مایکروسافت گزینه بازگشت به طراحی تسک‌بار کلاسیک در ویندوز 10 را نیز در این قسمت، تعبیه کرده است.

از دیگر تغییرات جدید در ویندوز 11 می‌توان به رابط کاربری جدید نوار جست‌وجو اشاره کرد که با توجه به اطلاعات موجود، کارایی و عملکرد آن نسبت به آنچه در ویندوز 10 به کار رفته، ارتقا یافته است. همچنین یک تسک ویو جدید نیز بدون تایم‌لاین در این نسخه از ویندوز ارائه شده است. در اینجا، تایم‌لاین در منوی استارت ادغام شده است.

آیا ویندوز 11 با این ویژگی ناامیدکننده عرضه می‌شود؟

در ویندوز 11 همچنین گزینه‌ای اضافه شده که می‌تواند دکمه Show Desktop را در قسمت پایینی و سمت راست ویندوز جای گرفته، مخفی کند. این ویژگی از زمان ویندوز 7 در این قسمت وجود داشته و حال به نظر می‌رسد که امکان پنهان و غیرفعال کردن آن در ویندوز 11 فراهم شده است.

مایکروسافت همواره در عرضه نسخه‌های جدید ویندوز، سعی کرده تا راحتی و رضایت کاربران را در اولویت قرار دهد و همواره از بازخوردها برای اصلاح نسخه‌های ویندوز کمک گرفته است. برای مثال، این شرکت در ویندوز 8، زمانی که منوی استارت را حذف کرد، بازخوردهای منفی کاربران باعث شد تا در نسخه 8.1، بار دیگر منوی استارت را برگرداند. بنابراین، در خصوص نسخه جدید ویندوز نیز قطعا همین رویه در پیش گرفته خواهد شد.

آیا ویندوز 11 با این ویژگی ناامیدکننده عرضه می‌شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا