بازیتکنولوژی

گیمرهای جهان در 5 سال گذشته، چقدر برای خرید بازی هزینه کردند؟

در طی پنج سال گذشته، میزان پولی که کاربران برای خرید و اجرای بازی‌های موبایلی پرداخته کرده‌اند، به مراتب بیشتر از هزینه‌ای بوده که در دیگر پلتفرم‌ها همانند کنسول‌های خانگی، کنسول‌های دستی و بازی‌های رایانه‌ای صرف شده است.

آمار و ارقام برآمده از گزارشی جدید توسط شرکت‌های App Annie و IDC که با تحلیل روی میزان هزینه‌های گیمرها در پلتفرم‌های مختلف به دست آمده، نشان می‌دهد که بخش اعظمی‌از این پول‌ها، صرف خرید بازی‌های موبایلی شده است.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که میزان هزینه‌های پرداختی کاربران در سراسر جهان برای بازی‌های موبایلی در سال جاری میلادی به عدد 120 میلیارد دلار خواهد رسید. در جایگاه دوم نیز بازی‌های پی‌سی و مک جای گرفته‌اند که برای این دسته‌بندی، عدد 41 میلیارد دلار عنوان شده است.

در خصوص کنسول‌های خانگی نیز باید گفت که طبق برآوردهای کارشناسان، میزان پرداختی کاربران در این حوزه تا پایان سال 2021 میلادی به 39 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین برای کنسول‌های دستی نیز عدد 4 میلیارد دلار یش‌بینی شده است.

نکته قابل‌توجه درباره گزارش اخیر اینجاست که  تقاضا برای بازی‌های موبایلی در دوران همه‌گیری کرونا رشد چشمگیری داشته و با نگاهی به آمار و ارقام می‌توان دریافت که میزان دانلود بازی‌ها در سه ماهه نخست سال 2021 به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، با رشدی 30 درصدی و میزان هزینه‌های نیز با افزایش 40 درصدی همراه بوده است.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا