استارتاپ

اعلام جدیدترین آمارها از رشد مایکت در سال ۹۹

به گفته مدیرعامل مایکت، با وجود اینکه در حوزه استورهای اندرویدی انحصار از سوی رقبا ایجاد شده، اما این شرکت تمرکز خود را روی این مسئله قرار نداده و رشد مجموعه را به این انحصار محدود نمی‌کند. رحیمیان همچنین اعلام کرد که شواهد مبنی بر وجود انحصار از سوی رقبا را در قالب یک پرونده آماده کرده است.

در جریان نشست خبری صبح امروز مایکت، مهرداد رحیمیان مایکت را یک پلتفرم دو وجهی توصیف کرد که یک سوی آن توسعه‌دهندگان و سوی دیگر آن خریداران یا کاربران قرار دارند. ترافیک نیم‌بها، سرعت دانلود بالا، وجود بازی‌های تحریم شده، آپدیت سریع بازی‌ها، پشتیبانی پرداخت، امنیت بالا، توضیح فارسی برای اپلیکیشن‌ها و دارا بودن نسخه اپلیکیشن مطابق با قابلیت‌های گوشی کاربر را از جمله قابلیت‌های مایکت هستند که مدیرعامل این استور اندرویدی روی آنها تاکید داشت.

مدیران مایکت همچنین به ارائه یک سری آمار و ارقام جدید از مایکت در سال ۹۹ و سال جاری نیز پرداختن. طبق آمار اعلام شده در این نشست، مایکت در حال حاضر از مرز ۲۵ میلیون نصب فعال عبور کرده و ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین ماهانه بیش از ۷۰ میلیون مرتبه جستجو در مایکت انجام می‌گیرد و ترافیک ماهانه آن به ۷۰ ترابایت رسیده است. رحیمیان همچنین اعلام کرد که تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها وبازی‌ها از مایکت بالغ بر ۶۰ میلیون دانلود در ماه است.

دیگر آماری که در این نشست خبری اشاره شد، حضور ۲۲ هزار توسعه دهنده و ۳۵۰ هزار اپلیکیشن در این استور است. مدیران مایکت همچنین تاکید کردند که میزان فروش مایکت در سال ۹۹ رشد ۲.۸ برابری را نسبت به سال قبل خود تجربه کرده است.

رحیمیان همچنین جلوگیری از ایجاد انحصار در اکوسیستم اپلیکیشن، ارائه نسخه جدید، نمایش نظرات کاربران، امکان جذب کاربر ارگانیک با قرار گرفتن در نتایج جستجو، پیشنهاد شدن به عنوان اپلیکیشن مرتبط و پروموت شدن اپلیکیشن‌های با کیفیت را از مزایای مایکت برای توسعه‌دهندگان دانست.

مدیرعامل مایکت همچنین حفظ شیب رشد کسب و کار، بهبود دائمی کیفیت سرویس، تعامل بیشتر و بهتر با توسعه دهندگان و اضافه کردن امکانات جدید در حوزه سرگرمی را به عنوان محورهای چشم انداز پیش روی مایکت معرفی کرد.

رشد ۴۰ درصدی ترافیک

به گفته کمیل کمال، ترافیک مایکت با ۴۰ درصد رشد از ۵ هزار ترابایت در فروردین ۹۹ به نزدیک به ۷ هزار و پانصد ترابایت در اسفند ۹۹ رسیده است.

همچنین مدیر فنی مایکت در توضیحات خود اعلام کرد که فضای ابری این اپ استور شامل پردازش، ذخیره سازی، شبکه CDN و پهنای باند در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است. او همچنین تمرکز اصلی زیر ساخت مایکت را در سرعت دانلود کاربران، دسترسی پذیری و اتوماتیک کردن فرآیندها اعلام کرد.

کمال همچنین با اشاره به اینکه روزانه ۲.۳ میلیون جستجو در مایکت صورت می‌گیرد، افزود که میزان جستجو در مایکت در سال ۹۹ حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر فنی مایکت همچنین اعلام کرد که روزانه ۵۰۰ اپلیکیشن در مایکت به روزرسانی و ۵۰ هزار اپلیکیشن بررسی می‌شود.

در ادامه نشست نیز حدیث خسروی، مدیر روابط عمومی مایکت به منابع انسانی و تیم مایکت اشاره کرد و گفت: «تیم مایکت شامل ۷۰ نفر است که به دلیل کرونا نیمی از این تیم به صورت دورکار فعالیت می‌کنند. تیم پشتیبانی توسعه دهنده‌ها در مایکت بیش ۲۰۰ اپلیکیشن جدید یا نسخه ارسالی را در روز و حدود ۱۰ هزار تیکت را در ماه بررسی می‌کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا