تاکسی هواییتکنولوژی

تاکسی هوایی الکتریکی Maker رونمایی شد

شرکت Archer Aviation به تازگی از یک تاکسی هوایی الکتریکی رونمایی کرد. محصولی که به گفته شرکت سازنده، می‌تواند بخشی از آینده حمل و نقل هوایی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

این تاکسی هوایی که با نام Maker شناخته می‌شود، به 12 روتور مجهز شده و از لحاظ ظاهری شبیه به یک هلیکوپتر هواپیمای هیبریدی به نظر می‌رسد. وزن آن نیز برابر با 1508 کیلوگرم عنوان شده است. شرکت سازنده مدعی شده که Maker می‌تواند در آینده نزدیک، برای پروازهای شهری مورد استفاده قرار گیرد و بخش زیادی از بار ترافیکی در شهرهای شلوغ را کم کند.

در این تاکسی هوایی از یک باتری 75 کیلووات ساعتی استفاده شده که طبق گفته شرکت سازنده، می‌تواند با یک بار شارژ تا 96 کیلومتر را با حداکثر سرعت 240 کیلومتر بر ساعت بپیماید. شرکت Archer مدعی شده که این محصول در برابر هلیکوپتر، تا 100 برابر بی‌سروصدا‌تر است و تنها 45 دسیبل صدا تولید می‌کند.

تاکسی هوایی Maker می‌تواند دو سرنشین را حمل کند اما شرکت سازنده اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال تلاش برای ایجاد نسخه دیگری از این محصول با قابلیت حمل پنح سرنشین هستند. هنوز این هوایی آهنین، مراحل تست و پروازهای آزمایشی خود را پشت سر نگذاشته است اما Archer قصد دارد تا در سال 2024، آن را به پرواز درآورد.

محصولی که توسط Archer طراحی شده، در زمره خودروهای هوایی جای می‌گیرد که شباهت زیادی به خودروهای معمولی دارند اما با این تفاوت که انرژی پرواز آن، الکتریکی است و همانند یک هلیکوپتر، قادر به پرواز و فرود عمودی است.

تاکنون چندین شرکت در جهان، موفق به طراحی و تولید چنین محصولی شده‌اند اما هنوز هیچ یک از این خودروهای هوایی، نتوانستند آماده پرواز در شهرها شوند.

این شرکت اخیرا با عرضه سهام خود در بورس، توانسته سرمایه یک میلیارد دلاری را به دست آورد. شرکت هماپیمایی United Airlines نیز با اختصاص سرمایه یک میلیارد دلاری، ساخت 200 دستگاه از این خودروی هوایی را سفارش داده است.

البته در این بین، اخیرا شکایتی نیز از سوی استارتاپ Wisk Aero علیه Archer ثبت شده است. این استارتاپ مدعی شده که Archer برخی از اطلاعات و پتنت‌های تحت مالکیتش را سرقت کرده است.

تاکسی هوایی Maker رونمایی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا