اپل

فیس تایم اپل به اندروید و ویندوز می‌آید

اپل در جریان رویداد WWDC 2021 اعلام کرد به زودی کاربران اندروید و ویندوز می‌توانند از قابلیت تماس‌های تصویری فیس تایم استفاده کنند.

طبق گفته این شرکت، به زودی قابلیت فیس تایم برای وب عرضه خواهد شد و این یعنی کاربران اندروید و سیستم‌های ویندوزی می‌توانند به راحتی به این سرویس تماس تصویری بپیوندند. این قابلیت پیشتر تنها در اختیار کاربران آی او اس و دستگاه‌های مک بود.

این اقدام از سوی اهالی کوپرتینو نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا فیس تایم را به رقیبی جدی‌تر برای اپلیکیشن زوم که این روزها بخش زیادی از تماس‌های تصویری جهان را به خود اختصاص داده، تبدیل کند.

فیس تایم همچنین به قابلیتی جدید مجهز شده که بر اساس آن، کاربران می‌توانند لینکی را برای یک تماس تصویری در زمان مشخص ایجاد کنند و آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند تا در زمان از پیش‌ تعیین‌شده، در گفت‌وگو حاضر شوند.

هنوز زمانی برای عرضه این قابلیت‌ها از سوی اپل اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد که همزمان با عرضه آی او اس 15، شاهد فراهم شدن امکان پیوستن کاربران اندروید و ویندوز به فیس تایم خواهیم بود.

اپل همچنین از چند ویژگی جدید دیگر برای فیس تایم پرده برداشت که قرار است در آی او اس 15 در اختیار کاربران قرار گیرند. از جمله این موارد می‌توان به حالت Grid View اشاره کرد که یک کادر سفیدرنگ، دور کادر مربوط به شخصی که در حال صحبت است، ظاهر می‌شود.

ویژگی تفکیک صدا برای افزایش کیفیت صدای دریافتی، پشتیبانی از صوت فراگیر و مات کردن پس‌زمینه در حالت پرتره نیز از دیگر قابلیت‌های جدید فیس تایم محسوب می‌شود. همچنین قابلیت دیگری به نام SharePlay نیز به این سرویس اضافه شده که امکان مشاهده ویدیو یا گوش دادن به موسیقی به طور همزمان و در حین برقراری تماس تصویری را برای کاربر فراهم می‌کند. حتی امکان اشتراک‌گذار محتوای صفحه نمایش نیز از طریق این قابلیت فراهم شده است.

این قابلیت از سرویس‌های پخش آنلاینی همچون دیزنی پلاس، Hulu، HBO Max و توییچ پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که اپل موزیک و اپل تی‌وی پلاس نیز با این قابلیت سازگارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا