لپ‌تاپهواوی

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 انتخابی کارآمد برای طراحان وب

سی‌و‌یکم ماه مارس (10 خرداد) روز «طراحان وب» نام‌گذاری شده است تا جادوی اینترنت و تأثیر کار توسعه‌دهندگان بر زندگی را به ما یادآوری کند. به مناسبت روز جهانی طراحان وب، در این نوشتار به معرفی لپ‌تاپ هواوی میت بوک D14 به عنوان گزینه‌ای کارآمد برای طراحان و توسعه‌دهندگان ایرانی می‌پردازیم.

انتخاب لپ تاپ مناسب برای طراحی و توسعه وب

توسعه و طراحی وب به قدرت پردازشی بالایی نیاز دارد و هرچه که سخت افزارهای قوی‌تری تهیه کنید، سرعت انجام کارها بهتر خواهد بود. با این حال، سخت افزار بهتر به معنای قیمت بیشتر است؛ بنابراین باید حالت بهینه‌ای را پیدا کرد که ضمن برآورده کردن نیازها، هزینه اضافی نیز بر دوش کاربر نگذارد.

از همین رو، ضروری است که ویژگی‌های یک لپ تاپ مناسب برای طراحی وب را به خوبی بشناسیم تا بدانیم باید برای چه مواردی بیشتر هزینه کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که یک لپ تاپ ایده‌آل برای طراحی وب باید چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی داشته باشد.

  1. قدرت پردازشی بالا با حافظه پرسرعت

برنامه‌های توسعه و طراحی وب معمولاً سنگین هستند و به سخت‌افزارهای پرقدرت نیاز دارند. لپ تاپ HUAWEI MateBook D14 2020 از پردازنده نسل دهمی اینتل Core i7-10510U با 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و حافظه ذخیره‌سازی پرسرعت PCIe SSD و البته پردازنده گرافیکی مجزا GeForce MX250 انویدیا بهره می‌برد که به خوبی از عهده اجرای برنامه‌های سنگین و حتی بازی‌های ویدئویی بر‌می‌آید.

ترکیب سخت‌افزاری قدرتمند در لپ تاپ میت‌بوک دی14 باعث می‌شود همه امور، حتی پردازش‌های سنگین با سرعت مناسب و به دور از هرگونه لگ زدن و تأخیر اجرا شود تا طراح وب بتواند تنها بر روی پروژه تمرکز کند.

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 انتخابی کارآمد برای طراحان وب

  1. صفحه نمایش باکیفیت

از آنجایی که تمام فرآیند کدنویسی، طراحی و مشاهده نتیجه بر روی صفحه نمایش انجام می‌شود، یک لپ تاپ مناسب برای طراحی وب باید دارای صفحه نمایش باکیفیت با اندازه مناسب و زاویه دید گسترده باشد تا توسعه‌دهنده به راحتی بتواند به کار با نرم‌افزارهای مختلف بپردازد.

لپ تاپ MateBook D14 دارای صفحه نمایش 14 اینچی FullView با وضوح تصویر بالا و زاویه دید گسترده 178 درجه است که آن را به گزینه بسیار مناسبی برای طراحی وب تبدیل کرده است. همچنین باید دقت داشت فناوری صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع IPS است که دقت رنگ بالایی دارد و برای طراحی و کار با برنامه‌هایی چون فتوشاپ بسیار مناسب است.

 

  1. صفحه کلید دقیق و بزرگ

بدیهی است بخش اعظمی از زمان طراحان وب به نوشتن کُد می‌گذرد؛ بنابراین لپ تاپ مناسب برای طراحی وب باید از صفحه کلید بزرگ با کلیدهای راحت و دقیق برخوردار باشد.

MateBook D14 نه تنها از صفحه کلید بزرگ با کلیدهای دقیق و بازخورد حسی قوی بهره می‌برد، بلکه دارای نور زمینه بوده و حتی در تاریکی کامل هم می‌توانید با آن کار کنید.

بازخورد حسی قوی کلیدهای MateBook D14 پس از فشرده شدن، این امکان را به شما می‌دهد تا متوجه فشرده شدنِ ناخواسته‌ی کلیدهای مجاور شوید و ظرف مدت کوتاهی با عادت به آن می‌توانید دقت تایپ خود را بسیار بالا ببرید. طراحی بسیار اصولی صفحه کلید این لپ تاپ باعث شده انتخابی بسیار عالی برای تایپ کردن و کُدنویسی باشد.

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 انتخابی کارآمد برای طراحان وب

همچنین MateBook D14 دارای تاچ‌پد بزرگ‌تر از حد معمول است که باعث راحتی بیشتر در استفاده از آن می‌شود. بدین صورت طراحان وب می‌توانند از ماوس مجزا بی‌نیاز ‌شوند و قابلیت جابه‌جایی و حمل‌پذیری لپ‌تاپ را افزایش دهند.

  1. طراحی سبک و حمل آسان

با گسترش دورکاری و شغل‌های فریلنس، انتظار نمی‌رود که طراح وب همواره پشت یک میز بنشیند. بنابراین باید حمل‌پذیری و قابلیت استفاده از لپ تاپ در مکان‌های مختلف به سادگی انجام پذیرد. حتی ممکن است یک توسعه‌دهنده، لپ‌تاپ را همراه با خود به روی مبل یا تخت خواب ببرد و در آنجا روی خطایابی یا بهینه‌سازی پروژه کار کند. بنابراین داشتن یک لپ تاپ مخصوص طراحی وب که با کمترین زحمت بتوان آن را با خود حمل کرد، یک مزیت غیرقابل چشم‌پوشی برای این دسته از افراد است.

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 انتخابی کارآمد برای طراحان وب

لپ تاپ هواوی MateBook D14 با بدنه کم‌وزن آلومینیومی و طراحی شکیل خود، محصولی بسیار سبک است که در عین باریک بودن، سخت افزارهای بسیار توانمندی دارد. این لپ تاپ تنها 15.9 میلی‌متر ضخامت و 1.38 کیلوگرم وزن دارد. با طراحی سبک، ساختار بسیار مقاوم و کیفیت ساخت بالای این لپ‌تاپ، می‌توانید با خیال آسوده آن را داخل کوله‌پشتی‌تان قرار دهید و در هر مکانی آن را با خودتان حمل کنید.

  1. باتری با دوام و شارژر سریع

با توجه به شرایط به وجود آمده و قطع ناگهانی برق که می‌تواند به از دست رفتن ساعت‌ها و حتی روزها زحمات توسعه‌دهندگان منتهی شود، لپ تاپ مناسب برای طراحی وب باید باتری با دوامی داشته باشد تا با وجود قطعی برق باز هم بتوان بر روی پروژه‌ها کار کرد. از سوی دیگر، چنین لپ تاپی باید شارژر پرسرعتی نیز داشته باشد تا ظرف مدت کوتاهی بتوان آن را شارژ کرد و همواره خیالتان بابت قابل اتکا بودن آن آسوده باشد.

لپ تاپ هواوی میت بوک D14 انتخابی کارآمد برای طراحان وب

میت بوک دی 14 هواوی به عنوان یک لپ تاپ مناسب برای طراحی وب، دارای باتری پرظرفیتی است که موجب افزایش وزن یا ضخامت آن نشده است. این لپ تاپ از باتری با دوام و شارژر سریع 65 واتی بهره می‌برد که قادر است ظرف تنها نیم‌ساعت، آن را بیش از 45 درصد شارژ کند.

در پایان باید گفت با توجه طراحی شیک، حمل‌پذیری بالا، قدرت سخت‌افزاری مناسب، کیبورد بزرگ و باتری پرظرفیت، لپ‌تاپ هواوی MateBook D14 جزء بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران برای طراحان وب است. همچنین با توجه به قیمت مناسب و گارانتی رسمی آن در کشور، دیگر لازم نیست به دلیل محدودیت بودجه، یک لپ‌تاپ ضعیف با مشخصات سخت‌افزاری نامناسب برای طراحی وب انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا