خودروخودرو الکتریکی

پیکاپ الکتریکی رقیب تسلا از ماه آینده به خیابان‌ها می‌آید

چند وقتی بود که شرکت ریویان (Rivian) به دنبال عرضه خودروهای الکتریکی جدید خود به نام‌های پیکاپ R1T و شاسی‌بلند R1S بود. حال به نظر ‌می‌رسد که انتظار طرفداران این خودروسازی آمریکایی یک ماه بیشتر به طول خواهد انجامید.

این شرکت ساعاتی پیش رسما اعلام کرد که فروش و عرضه مدل الکتریکی R1T خود را در ماه ژوئیه آغاز خواهد کرد. ریویان در این خصوص عنوان کرد که تماس با مشتریان برای تایید جزییات و تعیین زمان تخمینی تحویل شروع شده است.

این زمان از سوی ریویان در حالی اعلام شد که پیشتر این شرکت از تحویل خودرهای جدید الکتریکی R1T در ماه ژوئن خبر داده بود. با این حال، این خودروساز قصد دارد تا با تما‌می‌ افرادی که در ماه نوامبر، این خودروها را در قالب طرح Launch Edition سفارش داده‌اند، تماس بگیرد و محصولاتشان را به آن‌ها تحویل دهد.

گفته می‌شود که ریویان بتواند تا پایان بهار سال آینده میلادی، تما‌می‌مدل‌های از پیش ثبت‌نام شده را به دست خریداران آن‌ها برساند. طبق آنچه در بیانیه این شرکت آمده، عرضه خودروی شاسی بلند R1S مطابق به اعلام قبلی، یک ماه دیرتر یعنی آگوست کلید خواهد خورد.

زمان عرضه خودروی الکتریکی ریویان به تعویق افتاد

به گفته ریویان، دلیل تاخیر در عرضه مدل‌های R1T، ریشه در عوامل متعددی دارد که از جمله آن‌ها ‌می‌توان به بحران کمبود تراشه در جهان و همچنین مشکلات لجستیکی دارد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تغییراتی در مدل‌های R1T و R1S اعمال کرده است. برای نمونه، کمپرسور هوای آنبورد اکنون در تما‌می‌تریم‌ها تعبیه شده است. از طرفی دیگر، بروزرسانی آفرود اکنون اختیاری شده و یک شارژر دیواری خانگی 11.5 کیلووات ساعتی نیز به این خودروها اضافه شده که به گفته ریویان ‌می‌تواند با هر یک ساعت شارژ، ‌می‌تواند تا 40 کیلومتر را بپیماید.زمان عرضه خودروی الکتریکی ریویان به تعویق افتاد

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا