مایکروسافت

اینترنت اکسپلورر بازنشست ‌می‌شود

مایکروسافت رسما اعلام کرد که در سال آینده میلادی به پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر پایان ‌می‌دهد.

البته این موضوع چندان هم دور از ذهن نبود، چراکه مرورگر اج (Edge) این شرکت که مبتنی بر موتور کرومیوم طراحی شده، در طی سال‌‌های اخیر توجه بسیاری از کاربران و همچنین توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرده و جزو مرورگرهای محبوب به شمار می‌رود.

مایکروسافت در سال گذشته نیز اعلام کرده بود به زودی به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر برای همیشه پایان خواهد داد. در آگوست 2020، ای شرکت عنوان کرد که مایکروسافت 365 در تاریه 17 آگوست امسال به پشتیبانی از این مرورگر قدی‌می‌پایان ‌می‌دهد.

به دنبال اعلام این خبر و بعد از گذشت چند ماه، گزارش‌‌های برخی از کاربران حاکی از آن بود که اینترنت اکسپلورر به دلیل آنچه مسائل مربوط به سازگاری اعلام ‌می‌شد، باز کردن برخی وب‌سایت‌‌ها را به مرورگر اج منتقل ‌می‌کرد.

شان لیندرسی، مدیر برنامه مایکروسافت اج در این رابطه ‌می‌گوید: در طی یک سال اخیر، احتمالا متوجه تلاش‌‌های ما برای کنار گذاشتن اینترنت اکسپلورر شده‌اید. امروز ما در مرحله جدیدی هستیم و اعلام ‌می‌کنیم که آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 در مایکروسافت اج خواهد بود.

لیندرسی اعلام کرد که مرورگر اج ‌می‌تواند تجربه بهتری را در مقایسه با اینترنت اکسپلورر در وب‌گردی برای کاربران رقم بزند. به گفته این مدیر مایکروسافت، تاکنون تنها مشکل، رندر کردن برخی وب‌سایت‌‌های قدی‌می‌بود که خوشبختانه توسعه‌دهندگان از طریق اضافه کردن قابلیت IE Mode یا همان «حالت اینترنت اکسپلورر» این مشکل را برطرف کرده‌اند.

بنابراین، مایکروسافت اج ‌می‌تواند از این پس به عنوان مرورگر رس‌می‌مایکروسافت و ویندوز ایفای نقش کند. طبق آخرین گزارش‌‌ها، مایکروسافت در 15 ژوئن 2022 به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر در برخی نسخه‌‌های ویندوز 10 پایان خواهد داد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا