بیل گیتسمایکروسافت

آیا بیل گیتس به دلیل روابط غیراخلاقی از مایکروسافت کناره‌گیری کرد؟

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی مدعی شد که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در سال گذشته به دنبال فشار برخی اعضای هیات مدیره این شرکت در پی اتهاماتی مبنی بر داشتن روابط غیراخلاقی با یکی از مهندسان مایکروسافت از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در این گزارش آمده که در پی اعتراض یکی از کارمندان زن مایکروسافت و ادعای وی مبنی بر داشتن روابط غیراخلاقی چند ساله با بیل گیتس، هیات مدیره مایکروسافت در سال 2019، یک شرکت حقوقی را مسئول بررسی موضوع و تحقیقات در این زمینه کرد.

بیل گیتس اما در ماه مارس 2020 و قبل از آنکه این تحقیقات به اتمام برسد، از سمت خود استعفا کرد. این کارمند مایکروسافت که به عنوان مهندس در این شرکت مشغول به کار بود، طی نامه‌ای نوشت چند سالی است که با گیتس رابطه دارد و از مایکروسافت خواست تا این نامه را به دست ملیندا فرنچ گیتس، همسر بیل گیتس نیز برسانند.

البته هنوز مشخص نیست که ملیندا گیتس این نامه را خوانده یا خیر؛ اما این زوج چند هفته پیش از هم جدا شدند. سخنگوی مایکروسافت طی بیانیه‌ای به وال استریت ژونال عنوان کرد نیمه دوم سال 2019، موضوع نگران‌کننده‌ای در خصوص تلاش بیل گیتس برای ایجاد یک رابطه نزدیک با یکی از کارمندان این شرکت در سال 2020 مطرح شد. به دنبال این اتفاق، اعضای هیات مدیره موضوع را بررسی کردند و از یک شرکت حقوقی خواستند تا موضوع را بررسی کند. در طی فرآیند تحقیق نیز مایکروسافت به طور کامل از این کارمند حمایت کرد.

با این حال، سخنگوی گیتس نیز در واکنش به این گزارش و اتهامات مطرح‌شده عنوان کرد که استعفای بیل گیتس هیچ ارتباطی با این تحقیقات نداشت. وی ادامه داد که این رابطه از 20 سال پیش وجود داشت که به شکلی دوستانه‌ پایان یافت.

سخنگوی گیتس در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال، ضمن رد هرگونه ادعا مبنی بر تاثیر این موضوع بر کناره‌گیری بیل گیتس از مایکروسافت، عنوان کرد گیتس به دلیل اختصاص زمان بیشتر به امور خیرخواهانه که چندین سال پیش آغاز کرده بود، این تصمیم را گرفت.

اما در گزارش وال استریت ژورنال آمده، با انتشار اخبار مربوط به این رابطه، برخی از اعضای هیات مدیره مایکروسافت، ماندن گیتس به عنوان مدیر در این شرکت را صلاح نداستند. مایکروسافت در طی چند سال اخیر و به دنبال ارسال چندین ایمیل از کارکنان خود مبنی بر تجربه آزار جنسی در این شرکت، اقداماتی را برای رفع این معضل در دستور کار قرار داده است.

البته پیش از این نیز ارتباط‌های میان بیل گیتس و جفری اپیستین، میلیادر آمریکایی متهم به قاچاق جنسی نگرانی‌هایی را برای اعضای هیات مدیره مایکروسافت به وجود آورده بود که در نهایت، کار تحقیق و بررسی در این زمینه نیز انجام شد. اما بیل گیتس در آن زمان، اعلام کرد که این ارتباط تنها برای امور خیریه بوده و هیچ موضوع دیگری میان آن‌ها مطرح نبود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا