گوناگونویروس کرونا

اختیاری شدن ماسک برای افراد واکسینه شده در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا (‌CDC) اعلام کرد افرادی که به طور کامل واکسن کرونا را دریافت کنند، می‌توانند در دورهمی‌ها در محیط‌های بسته و یا محیط‌های باز بدون ماسک و بدون الزام به رعایت فاصله اجتماعی شرکت کنند.

روشل والنسکی، مدیر CDC در خلال یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد: اگر به طور کامل واکسینه شوید، می‌توانید از این پس کارهایی را انجام دهید که تاکنون به دلیل همه‌گیری کرونا قادر به انجام انجام آن نبودید. در واقع، می‌توانید تا حدودی به وضعیت نرمال برگردید.

اما همانطور که اشاره شد، تنها افرادی قادر به انجام این کارها خواهند بود که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده باشند. در اینجا، منظور از «دریافت کامل»، گذشت دو هفته پس از دریافت دوز آخر واکسن کرونا عنوان شده است.

البته والنسکی این نکته را نیز عنوان کرد که افراد دریافت کننده واکسن کرونا، قبل از برداشتن ماسک می‌بایست با پزشک خود صحبت کنند و شرایطشان مورد تایید پزشک باشد. همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم ابتلا به کرونا، می‌بایست فورا استفاده از ماسک را شروع کند.

مدیر CDC در ادامه عنوان کرد تصمیم مذکور برای این مقطع از زمان در نظر گرفته شده و ممکن است با اوج‌گیری دوباره کرونا و بالا رفتن تعداد مبتلایان، محدودیت‌ها و استفاده از ماسک برای همه اعمال شود.

این اظهارات از سوی والنسکی در حالی مطرح شد که چند هفته پیش او از همه افراد حتی آن‌هایی که دوزهای واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده بودند، درخواست کرد تا در هنگام حضور در محیط‌های سربسته، حتما از ماسک استفاده کنند.

با این حال، مدیر ‌‌CDC عنوان کرد که در طی چند هفته اخیر، میزان مبتلایان به کرونا در این کشور به یک سوم کاهش یافته و بسیاری از افراد نیز واکسن را دریافت کرده‌اند. از چند روز آتی نیز این واکسن برای افراد ۱۲ سال و بالاتر نیز قابل دریافت خواهد بود.

والنسکی همچنین تاکید کرد آمارها و اطلاعات حاکی از آن است که واکسیناسیون اثربخش بوده است. بررسی‌ها روی افراد دریافت کننده واکسن کرونا نشان می‌دهد که این افراد نه تنها در برابر کووید ۱۹ مصون خواهند ماند، بلکه احتمال انتقال این ویروس توسط آن‌ها بسیار کم خواهد بود.

از این رو، والنسکی عنوان کرد که استفاده از ماسک به انتخاب افراد بستگی خواهد داشت و هر کس که بخواهد می‌تواند دیگر از ماسک استفاده کند. طبق آخرین اطلاعات، تاکنون بیش از ۴۶ درصد از جمعیت بالغ آمریکا به طور کامل واکسینه شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا