اپل

رتبه چهارم آیفون 12 پرو مکس در تست باتری DxOMark

وب‌سایت DxOMark اخیرا عملکرد باتری چند نمونه از گوشی‌های جدید بازار را مورد تست و ارزیابی قرار داد که در این بین، آیفون 12 پرو مکس اپل در رده چهارم ایستاد.

این وب‌سایت جزو معروف‌ترین مراجع برای تست قابلیت‌های مختلف دستگاه‌های هوشمند به شمار ‌می‌رود و گوشی‌های آیفون اپل در طی سال‌های اخیر، توانسته‌اند در تست‌های مختلف DxOMark امتیازهای بالایی را کسب کنند.

این مرکز اگرچه در زمینه تست دوربین گوشی‌ها شناخته‌شده است اما اخیرا عملکرد باتری جدیدترین محصول اهالی کوپرتینو یعنی آیفون 12 پرو مکس را در مقایسه با دیگر گوشی‌های موجود در بازار مورد ارزیابی قرار داد و نتیجه این تست، تعجب بسیاری از کاربران را به دنبال داشت.

طبق اطلاعات منتشرشده، گوشی آیفون 12 پرو مکس امتیاز 78 را کسب کرد و بعد از گوشی‌های سامسونگ گلکسی A51، ویکو پاور U30 و اوپو ایکس 3 نئو از لحاظ کارایی باتری، در رده چهارم قرار گرفت.

اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، تست‌های DxOMark چندان قابل اعتماد نیست و این مرکز در پیاده‌سازی تست‌ها، به طور متعصبانه رفتار ‌می‌کند. حال سوالی که پیش ‌می‌آید این است که این تست‌ها با توجه به در نظر گرفتن چه مواردی و در چه شرایطی گرفته ‌می‌شود؟

طبق توضیحات DxOMark، تست باتری گوشی‌های مذکور با بررسی موارد زیر انجام و به هر گوشی امتیازی داده شد:

  • طول عمر باتری: مدت زمانی که یک بار خالی شدن شارژ باتری به طول ‌می‌انجامد
  • شارژ شدن: مدت زمانی مورد نیاز برای آنکه شارژ باتری از صفر به 100 درصد برسد
  • کارایی و اثربخشی: نحوه عملکرد دستگاه در مدیریت باتری در حین شارژ شدن و مصرف شارژ

گفته ‌می‌شود که عملکرد باتری گوشی‌ها در طی یک هفته و در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار ‌می‌گیرد. این مرکز اعلام کرد که گوشی آیفون 12 پرو مکس در این تست، امتیاز 78 را از آن خود کرد و باتری آن توانست با یک بار شارژ و مصرف معمولی، تا 49 ساعت دوام بیاورد.

اما چرا آیفون 12 پرو مکس در رده چهارم قرار گرفت؟

علی‌رغم امتیاز خوب و عملکرد قابل قبول باتری آیفون 12 پرو مکس، گوشی‌های گلکسی M51 سامسونگ، ویکو پاور U30 و اوپو فایند ایکس 3 توانستند امتیازها بالاتری را کسب کنند.

در توضیحات DxOMark آمده که گوشی آیفون 12 پرو مکس، از لحاظ کارایی و اثربخشی بهتر از سه مدل دیگر عمل کرد اما در دو فاکتور دیگر یعنی طول عمر باتری و مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن، رقابت را به سه گوش مذکور واگذار کرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا