اپل

دوربین آیفون 13 پرو مکس با ماژول و برآمدگی بزرگ‌تر عرضه می‌شود

سال گذشته، آیفون 12 پرو مکس اپل مجهز به یک دوربین بزرگ و پیشرفته عرضه شد و به نظر می‌رسد که امسال نیز این روال در قبال آیفون 2021 نیز در پیش گرفته خواهد شد.

در همین رابطه اخیرا گزارشی منتشر و ادعا شده که برآمدگی دوربین آیفون‌های جدید اپل بزرگ‌تر خواهد بود. بدیهی است که استفاده از دوربین‌های بهتر، نیازمند به‌کارگیری سنسورهای بزرگ‌تر است و در نتیجه، این سنسورها فضای بیشتری را نیز به خود اختصاص خواهند داد.

این اتفاق را در آیفون 12 پرو مکس شاهد بودیم؛ آیفونی که لنزهای دوربین آن حدود 1.25 میلیمتر چاق‌تر از لنزهای آیفون 12 پرو بود. این امر باعث شد تا اندازه سنسور آیفون 12 پرو مکس، 47 درصد بزرگ‌تر باشد و در نتیجه عملکرد دوربین در عکاسی به ویژه عکاسی در محیط‌های کم‌نور و شب، به طور محسوسی ارتقا یابد.

از طرفی دیگر، قابلیت زوم اپتیکال در آیفون 12 پرو مکس به 2.5 برابر ارتقا یافته؛ این در حالیست که دوربین مدل پرو از زوم اپتیکال 2 برابری بهره می‌برد. حال با توجه به اطلاعات منتشرشده، اپل قصد دارد تا تغییرات زیادی را در سیستم دوربین آیفون 13 پرو مکس خود اعمال کند که این تغییرات منجر به افزایش برآمدگی ماژول دوربین خواهد شد.

در همین رابطه، اخیرا تصاویری توسط EverythingApplePro منتشر شده که در آن، آیفون 13 پرو مکس با در نظر گرفتن تغییرات جدید مورد انتظار طراحی شده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ماژول دوربین در این گوشی از تمامی‌جهات نسبت به آیفون 12 پرو مکس بزرگ‌تر است.

برآمدگی دوربین آیفون 13 پرو مکس بزرگ‌تر خواهد بود

با استناد به این تصاویر، می‌توان گفت که ماژول آیفون 13 تقریبا با طراحی مربعی‌شکل ساخته خواهد شد اما در مدل مکس، ارتفاع و عرض این ماژول به ترتیب برابر با 3.38 و 4.77 میلیمتر خواهد بود. بدین ترتیب، اگر این طراحی درست باشد، ماژول دوربین آیفون 13 پرو مکس حدود 0.87 میلیمتر بزرگ‌تر از ماژول آیفون 12 پرو مکس خواهد بود.

برآمدگی دوربین آیفون 13 پرو مکس بزرگ‌تر خواهد بود

در همین رابطه، چندی پیش مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده محصول اپل اعلام کرد اپل امسال قصد دارد تا از یک لنز بزرگ‌تر مجهز به دیافراگم f/1.5 در آیفون جدید خود استفاده کند و تغییراتی را نیز در جهت ارتقای قابلیت‌های دوربین فوق عریض این گوشی اعمال کند که در نهایت به ایجاد یک لنز شش بخشی با قابلیت فوکوس خودکار ختم خواهد شد.

برآمدگی دوربین آیفون 13 پرو مکس بزرگ‌تر خواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا