ارز دیجیتالفضا

تامین هزینه پرتاب ماهواره DODGE-1 اسپیس ایکس از طریق دوج کوین

اسپیس ایکس اخیرا اعلام کرد که ارز دیجیتال دوج کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت به این شرکت به رسمیت می‌شناسد و شرکت‌ها می‌توانند هزینه پرتاب ماهواره‌های خود را با این ارز دیجیتال پرداخت کنند.

در همین رابطه، اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد ماهواره DODGE-1 متعلق به شرکت Geometry Energy Corporation یا همان GEC را در سه ماهه نخست سال آینده میلادی به ماه پرتاب کند. این ماهواره از طریق موشک فالکون 9 راهی این سفر فضایی خواهد شد و هزینه پرتاب آن با رمزارز دوج کوین پرداخت خواهد شد.

به گفته شرکت سازنده، ماهواره DODGE-1 از طراحی مکعبی‌شکل بهره می‌برد و به چندین دوربین و سنسورهای پیشرفته مجهز شده و به منظور انجام کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دوج کوین، ارز دیجیتالی است که در ابتدا چندان جدی گرفته نشد اما رفته‌رفته و همزمان با رشد رمزارزها، افزایش بهای محسوسی را تجربه کرد و حتی استقبال از این ارز به گونه‌ای بود که منجر به بروز اختلالاتی در اپلیکیشن سرمایه‌گذاری و معاملات رابین‌هود شد.

از طرفی دیگر، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا از جمله بزرگ‌ترین صرفداران این ارز دیجیتال است و حتی اخیرا در یک برنامه طنز تلویزیونی شبکه ان‌بی‌سی اعلام کرد که وی را «دوج فادر» خطاب کنند. البته صحبت‌های ماسک در این برنامه در خصوص این ارز دیجیتال، بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت و طولی نکشید که ارزش این ارز افتی محسوس را تجربه کرد.

تام اوچنیرو، نائب رئیس بخش فروش تجاری اسپیس ایکس نیز در این باره گفت: از اینکه DODGE-1 را به ماه می‌فرستیم، بسیار خوشحالیم! وی در ادامه عنوان کرد که این همکاری می‌تواند ارزهای دیجیتال را فراتر از مدار زمین ببرد و پایه‌گذار تجارت بین‌سیاره‌ای باشد.

اعلام این خبر توسط اسپیس ایکس می‌تواند بار دیگر ارزش دوج کوین را به روند صعودی آن بازگرداند. مدیرعامل شرکت GEC معتقد است دوج کوین به قدری پیچیده است که بتوان از آن برای تامین مالی یک ماموریت تجاری سفر به ماه استفاده کرد و در یک معامله میان دو شرکت برای ماموریتی فضایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا