اپلایرانتکنولوژیموبایل

افت نسبی قیمت آیفون‌های سری ۱۲ طی یک ماه گذشته

جدول مقایسه قیمت آیفون در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰

نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر باعث افت قیمت قابل توجهی در گوشی‌های موبایل شده است، در این میان برخی از مدل‌های گوشی‌های اپل کاهش قیمت چند میلیونی داشته‌اند.

برای مثال آیفون ۱۲ پرومکس در این مدت نزدیک به ۴ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است. رصد بازار موبایل نشان می‌دهد که مدل آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی، که پیش از این با قیمت ۳۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید در حال حاضر با قیمت ۳۳ میلیون و ۸۵۰هزار تومان در بازار قیمت دارد که حدود ۴ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است. همچنین گوشی موبایل اپل مدل  iPhone ۱۲ Pro با ظرفیت ۱۲۸گیگابایت، در حالی که در فروردین ۱۴۰۰، با قیمت ۳۶میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، در حال حاضر با افت قیمت ۴میلیونی، ۳۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

اما آیفون ۱۲ مینی هم در این بازه زمانی افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر با افزایش قیمت حدود دو میلیون تومانی، ۲۵ میلیون و ۸۹۹هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. همچنین آیفون ۱۱ هم حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر با قیمت ۲۸میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

افت کاهش قیمت در مدل‌های دیگر اپل هم به چشم می‌خورد. گوشی موبایل اپل مدل ۱۱ پرومکس با ظرفیت ۶۴ گیگابایت، با کاهش قیمت ۹ میلیون تومانی از ۴۳ میلیون و ۳۰۰هزار تومان به ۳۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین مدل آیفون ۱۱ پرومکس ۲۵۶گیگابایتی، که پیش از آن با قیمت ۴۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسید، با یک افت قیمت نزدیک ۴ میلیون تومانی، قیمت آن ۳۶ میلیون تومان است.

برخی از کارشناسان با توجه به افت قیمت چشمگیر آیفون می‌گویند که بهترین زمان خرید برای گوشی‌های اپل است.  اپل هم اکنون ۴ گوشی را به عنوان پرچمدار دارد که دو به دو از نقطه نظر فنی مشابه‌اند. آیفون ۱۲ پرو مکس iPhone ۱۲ Pro Max  و آیفون ۱۲ پرو iPhone ۱۲ Pro  تقریبا مشابه هم‌اند و آیفون ۱۲ / iPhone ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی iPhone ۱۲ Mini هم کاملا شبیه هم هستند. در این باره یک مقاله در آی‌تی ایران نوشته شده است که می‌تواند به شما در خرید آیفون کمک کند.

مدل فروردین۱۴۰۰

قیمت ( تومان)

اردیبهشت ۱۴۰۰

قیمت (تومان)

آیفون ۱۲ مینی ۱۲۸GB دو سیم کارت سبز ۲۳/۲۰۰/۰۰۰ ۲۵/۸۹۹/۰۰۰
آیفون ۱۲ مینی ۱۲۸GB دو سیم کارت قرمز ۲۷/۰۰۰/۰۰۰
آیفون ۱۲ 64 GB ۲۷/۵۰۰/۰۰۰ ۲۸/۰۰۰/۰۰۰
آیفون ۱۲ ۱۲۸GB دو سیم کارت سبز ۲۸/۶۰۰/۰۰۰ ۲۶/۴۰۰/۰۰۰
آیفون ۱۲ ۲۵۶GBدو سیم کارت سبز ۲۳/۳۰۰/۰۰۰ ۲۸/۸۹۹/۰۰۰
آیفون ۱۲ پرو 128GB ۳۶/۲۰۰/۰۰۰ ۳۲/۲۴۰/۰۰۰
آیفون ۱۲ پرو ۲۵۶GB دو سیم کارت طلایی ۳۴/۹۹۹,۰۰۰ ۳۴/۱۹۹,۰۰۰
آیفون ۱۲ پرو مکس 128GB ۳۷/۵۰۰/۰۰۰ ۳۳/۸۵۰/۰۰۰
آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۵۶GB دو سیم کارت طلایی ۳۷/۹۹۹/۰۰۰ ۳۴/۱۹۹,۰۰۰
آیفون ۱۱ ۱۲۸GB ۲۲/۹۹۰/۰۰۰
آیفون ۱۱ پرو ۶۴GB ۲۴/۷۵۰/۰۰۰ ۳۳/۸۰۰/۰۰۰
آیفون ۱۱ پرو مکس ۶۴GB دو سیم کارت طلایی و خاکستری ۴۳/۳۰۰/۰۰۰ ۳۴/۸۰۰/۰۰۰
آیفون ۱۱ پرو مکس ۲۵۶GB Space Gray ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ۳۶/۲۰۰/۰۰۰
آیفون ۱۱ پرو مکس ۲۵۶GB Gold ۴۱/۰۴۵/۰۰۰ ۳۶/۴۸۰/۰۰۰
آیفون SE 2020 128GB Red ۲۲/۳۰۰/۰۰۰ ۱۵/۰۰۰/۰۰۰
آیفون XS Max 256GB ۲۰/۵۰۰/۰۰۰ ۱۷/۵۰۰/۰۰۰
آیفون XS 64GB ۱۶/۷۰۰/۰۰۰ ۱۳/۹۵۰/۰۰۰
آیفون X 64GB Space Gray ۱۴/۷۵۰/۰۰۰ ۱۳/۱۰۰/۰۰۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا